הפרמדיק שהציל את חיי הצעירה ממוות - הפתיע אותה מתחת לחופה

לפני עשר שנים שחר קוגלמס עברה תאונת דרכים קשה והרופא קבע את מותה בשטח. אלא שמעאוויה כבהא לא ויתר, ביצע בה פעולות החייאה עד שהדופק חזר. "הצלתי לך את הגוף, ואת הצלת לי את הנפש"

זמן צפייה: 02:19

לפני עשר שנים, לאחר שנפצעה אנושות בתאונת דרכים, מעטים האמינו ששחר קוגלמס תזכה לעמוד מתחת לחופה. בשבוע שעבר זה קרה, וברגע המרגש ביותר הפתיע אותה הפרמדיק, מעאוויה כבהא, שלא ויתר והציל את חייה, אחרי שבשטח כבר קבעו את מותה.

"הכרתי את שחר אחרי שמתה", סיפר כבהא בזמן טקס החופה והקידושין. "הרופא אמר לי לא לגעת בה ושמבחינתו הוא קבע מוות. שחר הייתה עם דום לב, ולפי הפרוטוקול הרופא צדק. אבל משהו מלמעלה אמר לי שאני צריך להילחם עליה. ביצעתי בה החייאה בערך 40 דקות כשהייתה בתוך הרכב, לכודה. המשכנו בהחייאה בפינוי לבית חולים, ובכניסה שחר החזירה פעימה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

האם יוצרי "צל של אמת" פיענחו את תעלומת "רוצח כביש החוף"?

"חובה אסלאמית לאמת": ריאיון עם הטרוריסט שהפך לוחם למען ישראל

"חוויה שלא תישכח": הפרידה שעשו הילדים למנהלת האהובה • צפו

Kawklw
הפרמדיק מעאוויה כבהא בחתונתה של שחר קוגלמס, אותה הציל ממוות לפני כעשור | צילום: יוסי בן אלישע
Carsmv
הרכב בו הייתה שחר קוגלמס שעבר תאונה

"אני פה בשביל להגיד לשחר תודה. אני מחזיק מעמד בגללך, כי אני הצלתי לך את הגוף ואת הצלת לי את הנפש", הוסיף.

כבהא, עובד משרד הבריאות, שהציל במסגרת תפקידו כפרמדיק חיים של ישראלים רבים, חזר בסוף השבוע לזירת התאונה בצומת כפר סירקין, והוא עדיין זוכר כל פרט. "האוטו פשוט התנגש והדלת של שחר נדבקה לעץ הדקל והאוטו התקפל". לבסוף הוסיף כבהא: "אנחנו לא יכולים לנצח את מלאך המוות, אבל אנחנו יכולים לעשות הכול בשביל לנסות להציל חיים".