"מחבק מאחור ומנשק בעורף": המפקד הבכיר שהטריד עשרות חיילות

לאורך שנים הטריד רס"ן בועז אנקרי חיילות, קצינות ומילואימניקיות בלי כל הפרעה - עד ש-ס' אזרה אומץ, שברה את קשר השתיקה - והתלוננה. כעת, היא קוראת למוטרדות נוספות להיחשף. "הרגשה דוחה"

זמן צפייה: 05:30

ס', שהתגייסה לצה"ל בתור לוחמת בגדוד פיקוד העורף, חשפה בריאיון לחדשות 13 כי במהלך שירותה הצבאי היא הוטרדה מינית על על ידי מפקדה, רב-סרן בועז אנקרי, ראש מדור בפיקוד העורף. לאחר ששברה באומץ קשר שתיקה של שנים, היא הגישה תלונה במצ"ח ואספה תלונות מ-11 חיילות לפחות, בהן קצינות ומילואימניקיות מפיקוד העורף, שהוטרדו מינית בצורה דומה לאורך השנים מידיו של רס"ן אנקרי. עם זאת, חוץ ממתלוננת אחת נוספת שהתווספה עד כה לתיק, אף אחת מנפגעות ההטרדות שאיתן דיברה ס' לא העזה עדיין להתלונן במצ"ח.

"בהתחלה זה היה קשר שהרגיש לי כחברי, קשר של מפקד שמעריך ואוהב את הקצינה שלו", סיפרה ס', והמשיכה: "ואז בקצב איטי התחיל לחלחל אצלי באיזשהו מקום שזה נהיה יותר אובססיבי. הוא היה ממש חרדתי לגבי זה שאעזוב את המשרד, שלא אלך איתו לכל מקום. ואם נשארתי עד מאוחר, אז הוא היה נשאר איתי". עוד הוסיפה הקצינה: "הוא היה מסמס לי, כותב לי 'התגעגעתי אלייך'. ואז הוא בא וחיבק אותי במפתיע מאחור ונתן לי נשיקה בעורף. אני לא יכולה להסביר איזו הרגשה דוחה זו לקבל נשיקה בראש או בעורף מבן אדם שאתה לא רוצה".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

חברי הכנסת ה-24 הושבעו; לוין: "קורא לכל המפלגות – די לחרמות"

היועמ"ש החליט: חנין זועבי תעמוד לדין בגין עבירות זיוף ומרמה

דיווח: ספינה איראנית של משמרות המהפכה הותקפה בים האדום

הקצינה ס', שהתלוננה נגד מפקדה בגין הטרדות מיניות
הקצינה ס', שהתלוננה נגד מפקדה בגין הטרדות מיניות | צילום: חדשות 13

בחלוף הזמן, התברר לס' שהיא איננה החיילת היחידה שהוטרדה על ידי רב סרן אנקרי, וכי חיילות וקצינות ששירתו בפיקוד העורף כינו את רכבו של מפקדן "מקדש ההטרדות". "הן התחמקו כמה שיותר מנסיעות משותפות איתו, כי כל אחת שהייתה נוסעת איתו ברכב הייתה חווה ממנו משהו כזה או אחר", סיפרה ס' והוסיפה: "לאן תלך? תפתח את הדלת על כביש המהיר ומה תעשה? אין לך לאן לברוח".

"יש פה שנים אחורה שאנחנו יודעים רק סיפורים וחשדות, ולא יודעים את הפרטים האמיתיים של נשים ששירתו בצבא. עכשיו, כשהאדם הזה ממשיך בשלו, יש חשיבות מאוד גדולה שמתלוננות נוספות יצאו החוצה ויגידו את אשר על ליבן", אמר עו"ד עידן דביר, פרקליט המתלוננות נגד הקצין מפיקוד העורף.

"מעבר ללרצות להציל את עצמי מהסיטואציה הזאת, רציתי גם להציל אחרות מהסיטואציה הזאת", אמרה ס'. כמו כן, ס' פנתה לחיילות אחרות שהוטרדו על ידי אנקרי ואמרה: "הלוואי שעוד בנות יאזרו אומץ להתלונן, אבל בתנאי שזה יהיה דבר שבאמת יעזור להן. . אם הן יכולות לבוא ולהתלונן, זה יעזור לפתוח את זה למקומות נוספים. הלוואי שיהיה להן את הכוח".

בועז אנקרי, ראש מדור בפיקוד העורף
בועז אנקרי, ראש מדור בפיקוד העורף

תגובת דובר צה"ל: "כנגד הקצין התנהלה חקירת מצ"ח בחשד לעבירות של מעשים מגונים והטרדה מינית. לאחרונה הסתיימה החקירה ונערך שימוע לקצין. בעקבות פתיחת החקירה הושעה הקצין מתפקידו והוא עתיד לסיים את שירותו בעת הקרובה".

תגובת סנגורו של אנקרי, עו"ד אשר הלפרין: נערכה חקירה מקיפה בנושא. התקיים שימוע בנוגע לשתי תלונות, ואין תלונות נוספות נגד הקצין אשר פיקד על מאות פקודים ופקודות לאורך שנים. החלטת הפרקליטות צפויה בקרוב - ונציע להמתין לה".