טרגדיה בדרום: בת 5 נחנקה למוות מאכילת מרשמלו

הילדה, בעלת רקע רפואי, נחנקה בעת ששהתה במוסד שיקומי בדרום הארץ. הרופא של המקום העניק לה טיפול ראשוני, ולאחר מכן צוותים של מד"א ביצעו בה פעולות החייאה שבסופן נאלצו לקבוע את מותה

 אמבולנס (ארכיון)
אמבולנס (ארכיון) | צילום: istock

ילדה בת 5 וחצי נחנקה למוות היום (שלישי) בעת ששהתה בבית ספר לחינוך מיוחד בכפר השיקומי "עלה נגב – נחלת ערן" בדרום הארץ. על פי עדויות של העובדים במקום, היא נחנקה לאחר שאכלה מרשמלו. הצוות הרפואי של המוסד ביצע בה פעולות החייאה עד הגעת כוחות מד"א, שנאלצו לקבוע את מותה.

מהכפר השיקומי נמסר: "היום, לאחר שהילדה נמצאה במצוקה נשימתית, החלו פעולות החייאה על ידי צוות מקומי והוזעק צוות מד״א. לצערנו כל המאמצים לא הועילו". עוד הוסיפו כי "הנהלת ועובדי הכפר משתתפים בצערה העמוק של המשפחה, מחבקים אותה וכואבים איתה את כאבה. נמשיך ללוות אותם ולעמוד לרשותם. אנחנו נמצאים בקשר עם המשפחה ונעדכן אותם על נסיבות המקרה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

לקראת השרב הצפוי: כך תשמרו על ילדיכם בל"ג בעומר

הרצליה: גננת נעצרה בחשד להתעללות בפעוטות

למרות שצולם יורה לכל עבר - יואשם רק בהריגה • תיעוד

הילדה טופלה באשפוז ממושך במחלקת "סיעודי מורכב" עקב מצב רפואי מורכב לאחר לידתה. במוסד השיקומי סיפרו כי "לפני כשנה, בזכות שיפור במצבה שוחררה הילדה לחיי קהילה, המשיכה מעקב רפואי במסגרת קופת חולים בה היא מבוטחת וקיבלה טיפולים לשיפור התפתחותה במסגרת בית הספר לחינוך מיוחד שבכפר".

משי באביס, שנחנקה למוות מנקניקיה
משי באביס, שנחנקה למוות מנקניקיה לפני כחודשיים וחצי | צילום: חדשות 13

לפני כחודש, פעוט בן שנה וחצי מלוד נחנק למוות בעת שאכל מרק ירקות. הוא פונה לבית החולים אסף הרופא במצב אנוש ושם נקבע מותו. המטפלת שלו, תושבת העיר בת 69, נחקרה בעקבות המקרה, ושוחררה לאחר כמה שעות לביתה בתנאים מגבילים.

לפני כחודשיים וחצי, משי באביס בת השלוש מתל אביב, נחנקה למוות בזמן שאכלה נקניקיה. בעת ששהתה אצל סבה וסבתה, ביקשה הפעוטה נקניקיות לארוחת הערב, ובמהלך האכילה נחנקה מאחת מהן. סבה ניסה להצילה וביצע בה פעולות החייאה במשך זמן ממושך, אך ללא הועיל. משי היא בתם היחידה של אילן ונינט באביס, שהביאו אותה לעולם אחרי ארבע שנות טיפולי פוריות.