"כולן כוכבות": מועדון התיאטרון לקשישות בשכונת התקווה

המורה למשחק יורם לוינשטיין הקים את קבוצת גיל הזהב - שהיא רק אחת מ-18 קבוצות שונות שבהן מתנדבים 38 סטודנטים. "האמביציה שלהן למשחק לא נגמרת"  • "משהו קטן וטוב"

זמן צפייה: 02:59

בגיל 31, כשיורם לווינשטיין נשר מלימודי המשחק ולא ידע מה יעשה בחייו,  הוא החליט להיות מדריך דרמה במועדון קשישים. מאז הוא הקים את הסטודיו למשחק, אבל האיש שהפך לשם דבר בעולם התיאטרון לא הסתפק בכך ובחר לסגור מעגל על הבמה. יחד עם חליל יצחק הם הקימו את קבוצת התיאטרון לקשישות בשכונת התקווה.

38 סטודנטים מתנדבים עם 300 מתושבי השכונה ב-18 קבוצות שונות, ובמשך שעתיים מדי שבוע מלמדים אותם דרמה ובסוף השנה גם מעלים הופעה. אחת מהקבוצות האלה כוללת קשישות המתגוררות בשכונה הוותיקה.

קשישות במועדון דרמה

יצחק, מנהל הפעילות הקהילתית של הסטודיו סיפר: "קבוצת גיל הזהב היא קבוצה שהתחילה לפני 20 שנה. זו בעצם הקבוצה הראשונה שהתחלנו איתה את הפעילות הקהילתית".

"האמביציה שלהן לשחק לא נגמרת", סיפר יורם לוינשטיין, מייסד ומנהל הסטודיו למשחק. "הן רבות על תפקידים, הן רוצות תשומת לב, הן רוצות תפקידים ראשיים".

"הסיפורים שלהן, שמחת החיים שלהן, היכולת שלהן תמיד לראות את הטוב בכל מצב, בכל יום, אפילו אם זה היום הכי מעפן שלהן בעולם, הן מגיעות ופשוט מחייכות. אני חושבת שהן הפכו אותי לשחקנית טובה יותר כי פתאום את נחשפת לשפות שונות, לתרבויות שונות, לסיפורים שונים", הוסיפה בר קליין, סטודנטית בסטודיו ומתנדבת בפרויקט. "כל אחת זו אישיות בפני עצמה, כל אחת היא כוכבת בפני עצמה, וכל אחת כל כך מחפשת את הרגע שלה לזהור, את הרגע שלה על הבמה , וזה גורם לך לרצות ולהיות רעבה כמוהן".