"הפרת ההסכם בין המדינה לאילת": המחאה נגד סגירת שדה דב מחריפה

ראשי הערים ת"א ואילת ובכירים בענף המלונאות בישראל קראו לממשלה לבטל את ההחלטה, שתיכנס לתוקפה בעוד כשלושה שבועות, מחשש לפגיעה בתיירות בעיר הדרומית. "תוכנית שאין לה ראייה אסטרטגית"

זמן צפייה: 03:33

ההחלטה לסגור את שדה דב עומדת להיכנס לתוקפה בעוד כשלושה שבועות, והיום (שלישי) החליטו מובילי המחאה להעלות הילוך נגד המהלך הצפוי במסיבת עיתונאים שערכו בהשתתפות ראש הערים תל אביב ואילת ובכירים בענף המלונאות. לטענת המוחים, המהלך ייפגע בתיירות בעיר, שגם ככה סובלת ממשבר. מנגד, התומכים בסגירת שדה התעופה טוענים כי המהלך דווקא ייטיב עם המדינה.

ראש עיריית אילת, מאיר יצחק-הלוי, החבר במפלגת הליכוד, אמר במסגרת מסיבת העיתונאים, שכותרתה "המשמעויות של סגירת שדה דב", כי הוא יחזיר את כרטיס חבר המפלגה שלו - זאת במחאה על "הפגיעה של ראש הממשלה נתניהו בעיר". ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, התייחס אף הוא למהלך: "בתור ראש עיריית ת"א, אני אמור להיות שמח על ההחלטה, אך אני עדיין ישראלי וזה נראה לי כמו תוכנית שאין לה ראייה אסטרטגית". מנכ"לית רשת מלונות פתאל, אביה מגן מזרחי, שהשתתפה אף היא במסיבת העיתונאים, אמרה כי "ההחלטה על סגירת שדה דב מהווה הפרה של הסכם בין מדינת ישראל לבין תושבי אילת".

כתבות נוספות בחדשות 13:

גבאי: "לא אתמודד על ראשות העבודה – לוקח אחריות על הטעויות"

תיעוד: יממה אחרי התאונה בערבה – נהג נרדם וכמעט מתנגש ברכב

שרה נתניהו לפרקליטות: אחתום על הסדר טיעון בפרשת המעונות

מסיבת עיתונאים בנושא סגירת שדה דב באילת
מסיבת עיתונאים בנושא סגירת שדה דב באילת | צילום: חדשות 13

כדי להמחיש את טענותיהם, המוחים מציגים נתונים בדבר ירידה של כ-30% בכמות הטיסות לעיר מאז חודש אפריל. זאת, לטענתם, בשל סגירת שדה התעופה באילת וחניכתו של נמל התעופה רמון בתמנע, שגרמו להפסקת הטיסות הישירות לתחומי העיר, והביאו את הטסים להגיע לעיר בהיסעים מיוחדים. כמו כן, המוחים מזהירים כי הישראלים יעדיפו שלא לטוס לאילת מנתב"ג בשל העומס בחודשי הקיץ, אלא יגיעו לעיר ברכב דרך כביש 90 המסוכן - שבו נהרגו שבעה בני אדם מתחילת השנה.

מנגד, תומכי ההחלטה טוענים שסגירת שדה דב תכניס כ-12 מיליון שקלים לקופת המדינה. נוסף על כך, טוענים התומכים כי פינוי השטח יסייע במשבר הנדל'ן בתל אביב. זאת מאחר ופינוי השטח יאפשר לבנות כ-16 אלף יחידות דיור חדשות באזור היוקרתי בצפון העיר.

שדה דב, ארכיון
שדה דב, ארכיון | צילום: החדשות 13

למרות המחאה והאיומים הכלכליים, נראה כי לא צפוי להיות שינוי בהחלטת הממשלה. על פי התכנון, החל מחודש הבא כל הטיסות הפנימיות לאילת יצאו אך ורק דרך טרמינל 1 בנתב"ג.

כיצד צפויה להשפיע סגירת שדה דב על מצב התיירות באילת?

בשנים האחרונות חל שיפור בתיירות הנכנסת לעיר אילת. מלונות חדשים החלו להיבנות ומשקיעים החלו להראות כוונות להוסיף השקעות חדשות בעיר. עם זאת, הסגירה הצפויה של שדה דב החלה לתת את אותותיה, שכן חברת המלונות "ישרוטל" הודיעה כי תקפיא את כל הפיתוח העתידי שלה בעיר.

כמו כן, ישראלים רבים מעדיפים שלא לנפוש בעיר הדרומית. זאת, בשל טיסות החסך (לואוקוסט) המאפשרות לטוס ליעדים אטרקטיביים בחו"ל במחירים נמוכים. אי לכך, עמידה בתורים בשדה התעופה בלוד תעניק סיבה נוספת למבקרים לוותר על חופשה בעיר. כאמור, כמות הטיסות לעיר נחתכה ביותר מעשרה אחוזים עוד בטרם ההחלטה נכנסה לתוקפה. לכן נראה כי המגמה ברורה וההחלטה, שתיכנס לתוקף בעוד כשלושה שבועות, לא הולכת לבשר טובות לעיר שגם ככה סובלת ממשבר תיירותי.