שרה נתניהו בתביעה של מני נפתלי: "בריון גס רוח. שפל המדרגה"

במהלך הדיון, תקפה נתניהו את אב הבית לשעבר במעון רה"מ: "הוא תובע על ימין ועל שמאל. אני תוהה מאיפה יש לו כסף לכל לכל עורכי הדין האלו"; חפץ לעו"ד יוסי כהן: התקשרת אליי. עברת על החוק"

זמן צפייה: 02:36

שרה נתניהו הגיעה היום (שני) לבית משפט השלום בהרצליה לטובת מתן עדות בתביעה הדיבה של אב הבית לשעבר במעון רה"מ, מני נפתלי, נגד מקורבי ראש הממשלה. נפתלי הסיר היום את שמו של עד המדינה ניר חפץ מהתביעה.

במהלך הדיון טענה נתניהו כי מני נפתלי שופך את דמה. "מני נפתלי היה אב בית מאוד חזק ושלט ביד רמה בבית. שולט יחיד וללא עוררין. שולט בבריונות. הוא זה שהזמין את האוכל, זו הסיבה לגידול ההוצאות".

לפני כניסתה לדיון, מפגינים קראו לעברה מחוץ לאולם בית המשפט "גנבת". לאחר שנכנסה לאולם מישהי צעקה לה "הנה הרוע".

מני נפתלי
מני נפתלי | צילום: חדשות 13

"אני האדם הכי מושמץ בארץ לפי התקשורת הישראלית", אמרה שרה נתניהו בבית המשפט. "גם כשנכנסתי, צעקו לעברי קריאות קשות, עלבונות ובריונות - כמו סכינים. אני עוברת את זה במשך חמש שנים, את השחתת האישיות שלי. מני נפתלי כתב פוסט לאנשים לבוא".

"מני נפתלי סחף את המדינה להוצאות רבות", הוסיפה נתניהו. "הוא תובע על ימין ועל שמאל. אני תוהה מאיפה יש לו כסף לכל עורכי הדין האלו וליחסי ציבור האלו".

עוד אמרה כי נפתלי היה "בוטה וגס רוח. גם אליי ולפעמים גם לראש הממשלה. הוא היה מתנהג אליי בבוטות, לא ידעתי מה הוא רוצה ממני. חשבתי שאולי הוא מקליט אותי. כל ההתנהלות שלו הייתה בריונית ואלימה, הוא היה צועק על עובדים. הבן שלי סיפר לי שהוא רב עם מאבטח אחר".

לדבריה, נפתלי הוא האשם בפרשת המעונות: "הוא ניסה לשכנע אותי ארבעה חודשים להכניס אותו לעבודה כאב בית ואני עשיתי טעות ומצטערת שלא הקשבתי לתחושת הבטן שלי. הרי אם הוא לא היה אב בית לא הייתה פרשת המעונות. הוא אחראי לפרשה הזו. הוא לא סיפר לי שהוא פוטר מתפקידו כמאבטח בגלל שרב עם מאבטח אחר".

"אני לא אוהבת שבן אדם שותה מהבאר, מקבל משכורת ומעמד ואז יורק לבאר הזאת. זו ההגדרה שלי למני נפתלי. למה הצורך להכפיש את מי שעבדת אצלו? למה הוא שלח לי שליחים כדי להגיד שהוא רוצה לחזור? אם כל כך היה לו רע למה הוא רצה לחזור"?

שרה נתניהו בבית המשפט
שרה נתניהו בבית המשפט, ארכיון | צילום: חדשות 13

"אחרי השבעה עם אבא שלי, כשהייתי מנותקת, סיפרו לי שהוא היה צוחק במהלך השבעה ועושה 'דאחקות'. ימים שלמים הוא היה עובר על פניי ולא מציע לי אפילו כוס מים. אז ראיתי שמני נפתלי הוא שפל המדרגה. עצם זה שהוא הלך ודיבר על עובדת בבית שעזרה לאבא שלי, אדם שעבר את השואה".

אשת רה"מ התייחסה לדוח מבקר המדינה על התנהלות משפחת נתניהו: "הדוח נכתב על סמך עדות של איש אחד, שכנראה מופעל על ידי מישהו. כל החיים שלו הוא נגד משפחת נתניהו. מזל שהוא לא הכיר את הכלבה שלנו קאיה. דיברתי עם עורכי הדין בקשר לדוח המבקר, על השקרים שלו עליי. על כך שפגע בי. טענו שהזמנו חשמלאי לקיסריה ביום כיפור. מעולם לא היינו ביום כיפור בקיסריה. חשוב לנו להישאר בירושלים וללכת לבית הכנסת".

"מה שהוא עשה זו פגיעה בחוק כבוד אדם וחירותו. הוא פגע בדברים הכי אינטימיים, אמר שדרשתי כל מיני דברים - שום דבר מזה לא היה נכון. הוא ירה בנו, ירה בנו צרורות. במשך חמש שנים הוא יורה בנו. בגלל צנעת הפרט של בני אבנר, לא אגיד מה אבנר סיפר לי. איך הוא התנהג ליד החברים שלו, נערים בני 16. הוא פגע בנו וממשיך לפגוע בנו".

"הייתי לפעמים רואה במרכז המטבח ערימות של חמגשיות שהייתי שואלת אותו 'מני מה זה צריך להיות?', זה היה בניגוד לדעתנו. הוא גם הראה לי כל מיני סוגי בשרים ואמרתי לו אנחנו לא אוכלים את זה. ראש הממשלה אוכל במשרד, יאיר צמחוני, אני לא נוגעת בדברים האלו - אולי שניצל מדי פעם - אבנר היה אוכל בצופים. אנחנו לא צריכים את זה".

"אני מודה שאני אדם שאוהב ניקיון ואין שום בעיה בזה. זו לא עבירה. החריגה מההוצאות קשורה למני, לא אליי. לכמויות האוכל, לא לניקיון. הוא שלט ביד רמה בבית בצורה בריונית. הוא אפילו הציע לי להחליף וילונות של הבית. אמרתי לו, 'למה צריך כזו הוצאה? בוא נשלח לניקוי'".

במסגרת הדיון, האשים עד המדינה ניר חפץ את עו"ד יוסי כהן, פרקליטו של נתניהו, כי עבר על החוק: "עברת על החוק כשהתקשרת אליי. דיווחתי על זה לרשויות אכיפת החוק".