המפכ״ל קיבל את עמדת משפחת טקה: השוטר היורה לא יוחזר למשטרה

לאחר הפרסום בחדשות 13 כי הקצין שירה למוות בצעיר ממוצא אתיופי מונה לקצין חקירות בצפון, מפכ"ל המשטרה נועד עם המשפחה והחליט לספח אותו בשלב זה למערך הכבאות וההצלה עד סיום ההליך המשפטי

זמן צפייה: 00:40

מפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי נועד בצהריים (שישי) עם משפחתו של סלומון טקה ועורך דינה, ציון אמיר, בניסיון למצוא פתרון מוסכם בנוגע לחזרתו לשירות המשטרה של השוטר שירה בטקה למוות - כך פורסם לראשונה בחדשות 13.

בסיום הפגישה הוסכם בשלב זה שלא להחזירו למשטרה, אלא להעבירו למערך הכבאות וההצלה. "מדובר באירוע מצער וטראגי ואני משתתף בצער המשפחה על אובדנם. מאז המקרה הקצין מצוי בחופשה כפויה ומשפטו מתנהל בימים אלו", אמר המפכ"ל, "שקלתי ובחנתי בכובד ראש את ההחלטה על החזרתו לשירות פעיל בארגון ומצאתי לנכון לספח אותו בשלב זה למערך הכבאות וההצלה ולהשיבו לפעילות במסגרת זו עד לסיום ההליך המשפטי התלוי ועומד בעניינו".

עוד הוסיף: "חלה על כולנו החובה לנהוג באחריות בהווה ובעתיד. אני מגבה את השוטרים בפעילותם, ועם זאת לא נעלמה מעיני חובתנו המוסרית להיות קשובים לציבור ולרחשי לבו". בפגישה השתתפה גם ראש אגף משאבי אנוש במשטרה, ניצב עינת גיל צובארי, וכן סגן השר לבטחון הפנים מר גדי יברקן.

יושב ראש ארגון נשות השוטרים, אושרה אסף, תקפה את ההחלטה: ״ אני מזועזעת זו החלטה פחדנית אני בהלם אני קוראת למפכ״ל לחזור להחלטה המקורית. ההחלטה הזו פחדנית אני כועסת״.

אתמול, כזכור, פורסם בחדשות 13 כי קצין המשטרה שמואשם בגרימת מותו של טקה נקרא אתמול לשיחה אצל מפקד מחוז חוף, שבה התבשר על כך שמונה לקצין חקירות בתחנת משטרה בצפון, לאחר שנה וחצי של השעיה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

התחלואה במגזר החרדי בצניחה; בתל אביב – מגמת עלייה קלה

שוטרים הותקפו באבנים כשפיזרו חתונה בשומרון – שלושה נפצעו קל

חשד לאונס קבוצתי של בת 13 בדרום – טרם נעצרו חשודים

סלומון טקה, נהרג על ידי שוטר בחיפה
סלומון טקה, הצעיר ממוצא אתיופי שנהרג על ידי שוטר | צילום: חדשות 13

בעקבות חשיפת חדשות 13, התעוררה מהומה גדולה ומשפחת טקה הודיעה כי המחאות על מותו של סלומון יתחדשו. כבר אתמול, נערכה הפגנה נגד חזרתו של הקצין לשירות. בשל ההפגנה, ומחשש שהשטח יתלקח שוב, החלו מגעים בין משפחת טקה באמצעות פרקליטה, לבין גורמים בכירים במשטרה, שבסופם כאמור נקבעה הפגישה שנערכת כעת.

הבוקר, פנה יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' לשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה וקרא לו לעצור את המינוי עד הידברות עם קהילת יוצאי אתיופיה. "המינוי, טרם שלב ההוכחות בתיק, הינו פגיעה קשה ברגשותיה של קהילה שלמה המרגישה פגועה מאז האירוע ובעקבות שיטור היתר כלפי בני העדה", אמר סמוטריץ'.

אמש, עורך הדין נדשי יאיר, שמייצג את השוטר הנאשם, מסר כי "אני מברך על ההחלטה להחזיר את הקצין לשירות פעיל. הגיעה העת להחזיר את הקצין למקומו הטבעי בשירות משטרת ישראל וכפי שטענו מלכתחילה".

מטעם משפחת טקה נמסר אתמול כי: "השוטר שלקח את החיים של סלומון טקה ביוני 2019, זוכה לחזור לתפקיד במשטרת ישראל בזמן שהוא עומד במשפט פלילי. לא יכול להיות שמשטרת ישראל תתיר את דמם של יוצאי אתיופיה ותחלק למואשמים מתנות בזמן שהם צריכים להיות מאחורי סורג ובריח. סגן השר גדי יברקן והשר ואמיר אוחנה חתומים על השערורייה הזאת ועל היריקה בפרצוף של קהילה שלמה. לאור ההחלטה הבזויה של משטרת ישראל ושל המשרד לביטחון פנים המחאה תתחדש - דם אחינו אינו הפקר - לא נשתוק".