"סוג של נחמה שמקלה על האבל": אחותו של סלמון טקה עלתה לארץ

שלושה חודשים לאחר מות הצעיר, שנורה למוות על ידי שוטר, בני משפחתו זכו להקלה מועטה כאשר אחותו מסרט קיבלה אישור עלייה - ונחתה אמש בנתב"ג. "הדמעות ייפסקו כשהממשלה תגיע לחקר האמת"

זמן צפייה: 02:29

שלושה חודשים בלבד אחרי מותו של סלמון טקה, אחותו מסרט נחתה אתמול (ראשון) עם שני ילדיה בישראל. המשפחה, שחיכתה לרגע הזה שנים רבות, קיבלה את פניה בשדה התעופה.

"אפילו שהאבל והיגון קודרים - אלוקים נותן כפי שהוא לוקח", אמר וורקה, אביו של סלומון, והוסיף: "אני מאמין שהגעתה של מסרט היא סוג של נחמה שמקלה על האבל שלנו. עד עכשיו בכיתי בשתי עיניי, אבל היום עין אחת שלי יבשה". עוד אמר וורקה כי חיי המשפחה טרם חזרו למסלולם, ולמרות הגעתה המרגשת של בתו - "הדמעות ייפסקו כשיום אחד ממשלת ישראל תגיע לחקר האמת. זה מה שינחם אותי".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

טראמפ: "אם טורקיה תחצה את הגבולות – אשמיד את כלכלתה"

סמוטריץ' ואלקין נגד כחלון: עימות בקבינט על כספי המסים לרשות

"המצב חמור מאוד": דיוני המטכ"ל במלחמת יום הכיפורים נחשפים

מסרט, אחותו של סלומון טקה, נחתה בארץ
מסרט, אחותו של סלומון טקה, נחתה בארץ | צילום: חדשות 13

כזכור, בסוף חודש יוני נורה סלומון למוות מאקדח של קצין משטרה בלבוש אזרחי, בחורשה הסמוכה למועדון נוער בקריית ים. אי הבהירות באשר לנסיבות הירי הביאו אלפי מפגינים ומפגינות בכל הארץ לצאת למחאה נגד אלימות המשטרה ושיטור יתר.

במהלך השבעה על מות בנם סיפרו בני משפחת טקה על האחות שממתינה כבר שנים לאישור עלייה. השר אורי אריאל ששמע על כך החליט להרים את הכפפה ולקדם את בקשתה כדי שתוכל להיות לצד משפחתה בהקדם.

מסרט, אחותו של סלומון טקה, נחתה בארץ
מסרט, אחותו של סלומון טקה, נחתה בארץ | צילום: חדשות 13

"זה מרגש כל פעם מחדש", אמר השר אריאל בשדה התעופה, "ואנחנו לא נשתוק ולא נשקוט עד שנגמור באמת את העניין. אי אפשר לקרוע משפחות. עם ישראל חי".

מי שעוד הגיע לקבלת הפנים של מסרט הוא חבר הכנסת לשעבר אברהם נגוסה, שסיפר כי קיבל הרבה עולים - "אבל זה מצב מיוחד. כשהיא פגשה את המשפחה שלה, האח חסר לה".

סלמון טקה, נהרג על ידי שוטר בחיפה
סלמון טקה, נהרג על ידי שוטר בחיפה | צילום: חדשות 13

הבאת מסרט לארץ אולי שימחה מעט את בני המשפחה, אבל במחלקה לחקירות שוטרים אמרו כי חקירת הירי בסלומון טרם הסתיימה, והמשפחה עדיין מחכה לתשובות.