חלוקת מטלות וכוס יין בערב: כך תחזירו השגרה לבית אחרי החגים

לאחר תקופת החופשות הארוכה מתקשים בבתים רבים להרגיל את הילדים למסגרת זמנים קבועה ומסודרת. המומחים מייעצים, בין היתר, לתכנן סדר יום בשיתוף הילדים. "לאט-לאט הצלחנו להטמיע שגרה"

זמן צפייה: 04:16

תקופת החגים השנה התפרשה כמעט על כל חודש אוקטובר, חודש בלבד לאחר החזרה מהחופש הגדול. רבים מאיתנו ובעיקר ההורים מתקשים מאוד להחזיר את השגרה לבית ולהרגיל את ילדיהם למסגרת זמנים קבועה ומסודרת.

"גם מבחינת אוכל, גם מבחינת שינה, גם מבחינת ההרגלים שבבית, אני מתביישת להגיד שאפילו חזר קצת המוצץ. כנראה שהמוצץ היווה איזושהי נקודת עוגן, נקודת אחיזה", אמרה מורן קוגן, אמא של ליה. "הבעייתיות שבלהחזיר לרוטינה, להחזיר למשמעת. היה קשה בהתחלה כי היו המון התנגדויות, אבל לאט-לאט הצלחנו להטמיע שגרה".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בשל מעצר 2 אזרחיה: ירדן מחזירה השגריר; ישראלי נעצר בגבול

ניסיון פיגוע דקירה במערת המכפלה; החשודה נוטרלה

הפלונטר הפוליטי ותוכנית השלום: יועצו של טראמפ בריאיון בלעדי

ליה ואמה מורן
ליה ואמה מורן

על מנת להחזיר את הבית לשגרה הרצויה בקלות רבה יותר, מייעצים המומחים לקבוע סדר יום קבוע בשיתוף הילדים, לתכנן איתם את סדר היום מההשכמה ועד זמן השינה. כמו כן, ההמלצה היא לחלק בין הילדים מטלות בבית כך שירגישו שותפים ללוח הזמנים ולהקדים את זמן השינה בצורה הדרגתית.

"עכשיו חוזרים לשגרה וצריך להחזיר את הילדים בחזרה למסלול", אמרה שרי גלזר, יועצת שינה ומנחת הורים. "סדר הפעולות הקבוע, כשאנחנו יודעים מה בא אחרי מה וזה עוזר לנו להתכונן לקראת הדבר הבא. זה נותן ביטחון ורוגע, גם לקטנטנים, התינוקות, ועד הילדים הגדולים".

ילדים בחופשה
ילדים בחופשה | צילום: חדשות 13

גם על הזוגיות, לשבירת השגרה יש השפעה משמעותית. הנתונים מראים על עלייה במספר הפניות לייעוץ זוגי אחרי החגים. "הקונפליקטים שמתרחשים סביב החופשה הזאת מעלים המון מריבות", אמרה סוזי קגן, מטפלת משפחתית בכירה. "תקופות החגים הן התקופות שבהן יש עלייה במספר המקרים המתגלים סביב נושא של בגידות".

"קחו את ההזדמנות הזאת שיש שקט מכל הרעשים החיצוניים ותפגשו אחד את השני, סתם על כוס יין בערב כשהילדים הלכו לישון. סתם באיזו יציאה לקפה ואולי תחזרו לדבר. תשאלו אחד את השני איך אפשר לשפר", הוסיפה קגן.