בכיר בעיריית ראש העין: שמרו על ילדיכם באירוע של הקהילה הגאה

מיכאל מלמד, סגן ראש העיר, "הזהיר" את תושבי ראש העין בפייסבוק מפני אירוע בשם "קיץ צבעוני" שמארגנים שני חברי המועצה. ראש העיר: "מדובר באמירה מיותרת ואני מסתייג ממנה"

זמן צפייה: 00:30

סגן ראש העיר ראש העין, מיכאל מלמד, כתב אמש (חמישי) פוסט בפייסבוק, ובו "הזהיר" את תושבי העיר מפני אירוע שמארגנים שני חברי המועצה, סגן ראש העיר עומר שכטר, ומחזיקת תיק נשים ומגדר, מיכל סופרין דיסטניק.

"בס"ד, תושבים יקרים, עומר שכטר ומיכל סופרין דיסטניק מקיימים אירוע עם הפעלות ילדים, שמרו על ילדיכם זהו אירוע של קהילת הלהט"ב", כתב מלמד. כמה שעות לאחר מכן, הוסר הפוסט מדף הפייסבוק שלו. בהמשך, הבהיר מלבד כי פייסבוק היא שהסירה את הפוסט, וכי הוא עומד מאחורי דבריו. גם פוסט ההבהרה הוסר מהפייסבוק.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מההתכתבות ועד למעצר: שרשרת האירועים בקפריסין – דקה אחר דקה

אבי הילד שנהרג בפארק בלכיש: "שיקרו לנו – עץ לא נופל פתאום"

טראמפ: "ספינה אמריקנית יירטה מל"ט איראני במצר הורמוז"

סגן ראש העיר ראש העין, מיכאל מלמד
סגן ראש העיר ראש העין, מיכאל מלמד | צילום: פייסבוק

ראש עיריית ראש העין, שלום בן משה, מסר בתגובה: "מדובר באמירה מיותרת ואני מסתייג ממנה. ראש העין היא קהילה ערכית ומגובשת והיא תישאר כזו".

שכטר מסר בתגובה כי: "ההומופוב מלמד מיהדות התורה, מקבל שכר מהציבור ובכסף הזה הוא רוצה לכפות על תושבי ראש העין את תפיסת עולמו החשוכה. אנחנו ניאבק לשוויון וחופש, כדי לוודא שראש העין תהיה עיר פתוחה וסובלנית שבה כל תושב יכול לחיות ולאהוב בלי פחד, על אפם וחמתם של החשוכים".

אוהד חזקי, מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב, אמר בתגובה לדברי סגן ראש העיר כי "ההתבטאות התשובה לכל מי ששאל מדוע צריך את מצעד הגאווה בעיר. מצער לשמוע שסגן ראש העיר בוחר להכפיש ולהסיט נגד קהילה שלמה. לא ניתן לדברי הבלע להחזיר אותנו עשרות שנים אחורה בזמן".

חודש יוני, כזכור, הוא חודש הגאווה, ובמהלכו השתתפו בישראל מאות בני אדם באירועי הקהילה הגאה, בין היתר בתל אביב, ירושלים וחיפה. במצעד הגאווה בתל אביב, שחל בפעם ה-21, תחת הכותרת "המאבק לשוויון" ו-#מחוץ לחוק, השתתפו כ-250 אלף בני אדם.

סגן ראש העיר ראש העין, עומר שכטר
סגן ראש העיר ראש העין, עומר שכטר | צילום: לואיז גרין

ראש העיר רון חולדאי אמר באירוע כי "אני גאה לעמוד כאן בבמה הזאת במצעד הגאווה ה-21 בעיר תל אביב-יפו. מגיע לכולנו להרים את קולנו ולהגיד שאחרי דרך ארוכה שעשינו, יש עוד הרבה הרבה מה לעשות. אני מבטיח לכם שלא נרפה ולא נוותר ונמשיך להיאבק עד שנראה שוויון מלא בארץ ישראל".

במצעד הגאווה בירושלים, השתתפו עשרת אלפים בני אדם, והוא התקיים השנה תחת הכותרת "קהילה אחת – פנים רבות". המצעד נערך תחת אבטחה של מאות שוטרים, לוחמי מג"ב וכוחות נוספים הניצבים לאורך המסלול. במהלך האירוע נעצרו ועוכבו 49 אנשים בחשד שתכננו לשבש את המצעד, אחד מהם נתפס כשברשותו סכין.