"למה שירקו עליי?": הרבנית שיוצאת למלחמה על שמה - נגד הרבנים

רונית ברש, שהחזירה בתשובה וסייעה לאלפי נשים, יוצאה לקרב על חייה בגלל שורה של סרטונים שמכפישים אותה ואת עבודתה. זאת, לאחר שהקמפיין התחיל לצאת מגבולות האינטרנט ופוגע ביקרים לה

זמן צפייה: 13:19

רונית ברש, הרבנית הפופולרית שהחזירה בתשובה וסייעה לאלפי נשים, יוצאת לקרב על חייה בגלל שורה של סרטונים של מספר רבנים שמכפישים אותה ואת עבודתה. בעולם של הרבנית ברש הכול מתערבב, קודש בחול, הפרשות חלה וסלבס, שיעורי תורה ופירוטכניקה. כל הרעש הזה שמלווה אותה פתח עכשיו מלחמת עולם - הרב איתן בגדדי, הרב רונן שאולוב, אמנון יצחק, השורה הראשונה של המחזירים בתשובה החרדים, פתחו נגד ברש חזית.

מהצד זה נראה כמעט קומי, אבל לקמפיין המופרע נגדה יש תוצאות. מאות אלפי אנשים נחשפו לסרטונים של הרבנים, וזו הרי שעתו היפה ביותר של הלינץ' האינטרנטי - כל ההסתה הזאת החלה לגלוש החוצה. "שאני אלך ברחוב וירקו עליי? מחטיאה את הרבים? למה? מה עשיתי? למה שירקו עליי?", תהתה ברש. השיא היה לא מזמן, כשבקבוק תבערה שהושלך באישון לילה על המבנה של ברש באומן, ושרף אותו לגמרי, אחרי ששוקם היה סיבוב שני - והציוד שנקנה נגנב.

הרבנית רונית ברש
הרבנית רונית ברש | צילום: חדשות 13

ברש לא קושרת את האירוע אל הרבנים, אבל בצעד יוצא דופן, גררה כמה מהם לבית המשפט. לא לרבני, אלא דווקא לזה החילוני, והמלחמה על שמה שהוכפש הפכה מבחינתה לקרב חייה. כדי להבין למה צריך לחזור קצת אחורה בזמן: בגיל 14 היא נכנסה להיריון מאונס מחריד. "זו הייתה ההתמודדות הראשונה שלי עם לשון הרע", שיחזרה. "אנשים מדברים ומצביעים. הייתי הולכת ברחוב כילדה, והשכנות תופסות את הבנות שלהן שהיו חברות שלי קודם, והיא אומרת לה, 'היא זונה'".

בדיוק כמו בגיל 14, הלשונות הטובות שוב השתחררו מחרצובותיהן, והפעם העסק של ברש הוא זה שנפגע. לא משנה מה אתם חושבים על התעשייה שמלווה את ברש - אדם זכאי להסתובב בעולם בלי צל שמרחף לו מעל הראש. לדברי עורכת דינה של ברש, ליעד ורזהיזר, "אפשר לבקר את רונית ביקורת לגיטימית, אבל הם לא יכולים לקרוא לה 'רבנית של עכברושים וביובים'. היה פה ניסיון חיסול ממוקד".

כבר שנתיים התיק הזה נגרר בעצלתיים בבית המשפט, והתרעלה הזאת רק מתפשטת ברשתות החברתיות. הרבנים שעומדים בראש המתקפה הזאת טוענים בבית המשפט שזו אינה העבודה שלהם. כמה מהם טוענים שאין בביקורת שלהם כל פסול, ואחרים מתעקשים שהם בכלל לא מכירים את ברש. כעת, היא מספרת: "עברתי כברת דרך בשביל שהבנות שלי יהיו גאות בי. עכשיו אני מלמדת אותן שאם נפלת - תקומי. תעמדי על הרגליים ותני את הקרב של החיים שלך, כי הם קצרים".

הרב רונן שאולוב מסר כי "הגברת ברש בחרה לנהל עניינה בבית המשפט. לאור העובדה כי ישנו הליך משפטי תלוי ועומד, טענותינו יתבררו במסגרת ההליך המשפטי".

מטעמו של הרב יונתן בן משה נמסר כי "מרשינו לא הוציא דיבתה של התובעת רעה והוא אף לא הזכיר את שמה. בתחילת ההליך המשפטי הצענו שהסוגיה תתברר לפי דין תורה בבית דין רבני, אך התובעת סירבה לכך".

תגובת הרב איתן בגדדי: "מרשי סבור שלא ראוי לנהל את התיק המשפטי באמצעי התקשורת, על כן הוא יוכיח את צדקת טענותיו במסגרת ההליכים המשפטיים בבית המשפט".