הפרשן הצבאי רוני דניאל הלך לעולמו בגיל 73

דניאל בן ה-73 שימש במשך 28 שנים ככתב ופרשן לענייני צבא וביטחון בחדשות 12. הוא הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים

זמן צפייה: 10:57

רוני דניאל, הפרשן הצבאי של חברת החדשות, הלך היום (שני) לעולמו לאחר שלקה בדום לב - והוא בן 73. דניאל, שהחל את דרכו העיתונאית ב-1971 בקול ישראל, שימש במשך 28 שנים ככתב לענייני צבא וביטחון בערוץ 12. הותיר אחריו אישה ו-3 ילדים.

דניאל שירת בצה"ל בנח"ל. במלחמת ששת הימים הוא נפצע, אך חזר ללחימה. בהמשך הוא שירת כמג"ד מילואים בגולני ובחטיבת הנגב וכן כסמח"ט במילואים. הוא בעל דרגת סגן אלוף במילואים.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

1,398 אובחנו כחיוביים לנגיף – מספר החולים הקשים עלה ל-108

"קשרו אותה בחבל במקלחת": מאסר לזוג הורים שהתעללו בבתם בת ה-6

ג'ודו, שחייה וגלישת רוח – מה מצפה לנו היום באולימפיאדה?

[brightcove_iframe video_id='news-news-flash-part-217261519' autoplay='0' credit='' desc='"ממתחרים הפכנו לחברים טובים": אלון בן דוד נפרד מחברו רוני דניאל ' poster='' kid='1_3oa9g7jy' duration='219'']

את דרכו התקשורתית הוא החל ככתב תחבורה וחקלאות בקול ישראל ולאחר מכן מונה לכתב צבאי. בין היתר הוא עבד גם בגלי צה"ל. מאז שנת 1993 הוא משמש ככתב לענייני צבא וביטחון של חברת החדשות בערוץ 12.

מטעם חברת חדשות 13 נמסר בתגובה ללכתו של דניאל: "החברה המומה וכואבת לשמע הבשורה המרה על מותו הפתאומי של עמיתנו הפרשן הצבאי של חדשות 12 רוני דניאל זכרו לברכה. רוני דניאל היה מטובי ווותיקי הפרשנים הצבאיים בישראל, פטריוט ישראלי ואוהב העם והארץ, שבמשך עשרות שנים היה קול בולט בסיקור הצבאי במדינת ישראל במלחמות, במבצעים, ובארועים הביטחוניים. רוני דניאל היה עיתונאי מצויין הגון וידען, חרוץ מאין כמוהו, שלא היסס לסכן את חייו בסיקור כל ארוע ביטחוני בישראל ומחוצה לה, מדרום ומצפון. לפני היותו עיתונאי, רוני היה אדם - אכפתי, אוהב ורגיש למשפחתו, לחבריו ולכל מי שהכיר אותו. אנו משתתפים בצערה של המשפחה האבלה ובצערם של חברינו בחדשות 12".

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ספד היום לפרשן הצבאי: "רוני דניאל, האיש ששילב עיתונות עם פטריוטיות וציונות, הלך היום לעולמו. רוני לא היה רק פרשן צבאי - הוא היה קולה של תקופה אחרת, של ארץ ישראל הטובה, של אהבת המדינה ושמירה על ביטחונה, של הקיבוץ והעיר גם יחד. ביקר כשצריך, נתן מילה טובה כשהגיע. הוא יחסר לכולנו על המרקע, ובלבבות".

נפתלי בנט
נפתלי בנט | צילום: חיים צח, לע''מ

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ספד לדניאל ואמר כי "איבדנו את פס הקול הייחודי, הישר והבוטח, ההגון והמקצועי של עיתונאי אוהב אדם, אוהב המדינה ואוהב העם" והוסיף כי "רוני דאג במשך שנים, מדי יום ביומו לכל חייל וחיילת ולביטחונה של מדינת ישראל מאז היה לוחם ומפקד במלחמת ששת הימים ועד יומו האחרון".

שר האוצר, אביגדור ליברמן, ספד גם הוא לדניאל: "כאב גדול עם משמע הבשורה על לכתו בטרם עת של רוני דניאל. רוני היה מלח הארץ, איש שפיו וליבו שווים, ומהיכרותי הקרובה עמו כל שעשה היה מאהבה כנה למולדת. אני מחזק את בני משפחתו ושולח את תנחומיי הכנים".

גם רב-אלוף אביב כוכבי ספד לפרשן הצבאי הוותיק של חברת החדשות: "רוני דניאל היה אדם, מפקד ועיתונאי משכמו ומעלה. צה"ל כולו, וגם אני באופן אישי, עצובים על מותו ומצטערים על לכתו. רוני היה בן אדם, ציוני, נאמן ואמיתי,עיתונאי שקודם כל היה מחויב לדווח אבל גם לבקר, לתמוך ולהביע הזדהות. מהניסיון הרב שלי איתו הוא מעל הכל אהב את צה"ל, חייליו ומפקדיו".

הרמטכ''ל אביב כוכבי
הרמטכ''ל אביב כוכבי | צילום: דובר צה''ל

תת-אלוף רן כוכב, דובר צה"ל, מסר בתגובה ללכתו של דניאל: "רוני, פרשן ועיתונאי ותיק, מקצועי, מנוסה, חרוץ ובקיא בהילכות המלחמה, מפקד ולוחם בעברו, גדל בשורות צה"ל ולחם עם חיילי צה"ל במערכות ישראל. גם ככתב צבאי, רץ עם כולנו בתרגילים והצטרף למבצעים, לומד וסקרן, ביקורתי כשצריך ותמיד אוהב את צה״ל. צה״ל כולו אבל את מותו ומצטער על לכתו של עיתונאי לוחם".

שר הביטחון בני גנץ, ספר גם כן לדניאל: "רוני דניאל ואני מכירים עשרות שנים. בגובה העיניים ובאכפתיות גדולה, הוא סיקר כל גזרה, כל מבצע, כל אירוע לחימה וכל נושא ביטחוני אחר. מי שראה אותו בשטח במצבי שגרה או חירום, יבין בוודאי את דרכו הייחודית ששיקפה את אהבת העיתונות והפטריות". עוד הוסיף גנץ: "בפגישתנו האחרונה לפני כשבועיים, סיפר לי דניאל בצער כי קשה לו עם מצבם של החקלאים, וכי היעדר הממלכתיות במדינה גורמת לו תחושת עצב. נוח בשלום על משכבך רוני. אין לי ספק שהגעגוע יגיע ומהר".

ראש השב"כ, נדב ארגמן, ספד לפרשן הצבאי ואמר כי "עשייתו העיתונאית של רוני דניאל מלווה את העשייה הביטחונית של מדינת ישראל למעלה משישה עשורים" והוסיף כי "אהבתו למדינת ישראל לצד תשוקתו לעשייה עיתונאית, בלטו לעין כל".

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, ספד לרוני דניאל וכתב כי מותו תפס אותו "בהפתעה וכאב". עוד אמר בר-לב כי "רוני היה אחי, מסוג האחים שאפשר להכיר רק בשירות הצבאי". עוד הוסיף כי "‏הכרתי אדם ציוני ברמ״ח איבריו, אוהב הארץ וחבר".