עד לדיון בעליון: בג"ץ דחה את השימוע של רון קובי

לאחר שלא הצליח להעביר את תקציב עיריית טבריה, בית המשפט קבע כי הדיון בעליון בעניין ראש העיר יתקיים עד 31 בחודש. עד אז, יישאר קובי בתפקידו

זמן צפייה: 00:19

בג"ץ הוציא היום (ראשון) צו ביניים וקבע כי השימוע לפני הדחה של ראש העיר טבריה רון קובי יתקיים רק לאחר דיון בעניינו בבית המשפט העליון. על פי הצו, הדיון בעליון ייקבע עד ה-31 ביולי, לכל המאוחר.

לפני שבוע, כזכור, קובי נכשל בניסיון האחרון להעביר את תקציב העייריה, ועל פי הנוהל, הוא יזומן לשימוע לפני פיטורים במשרד הפנים. במשרד הפנים תוקם ועדה שתבחן את חלקו בכישלון. במידה ותחליט כי הוא אשם - קובי יודח מתפקידו.

לעוד כתבות בנושא:

תקציב עיריית טבריה לא עבר – קובי יזומן לשימוע לפני פיטורים

קובי על עתירת ליברמן לפסילתו: "חושש שיעברו אלינו מצביעים"

קובי יחמוק מהדחה? הארכה של שבועיים להעברת התקציב ברשויות

רון קובי, ראש עיריית טבריה
רון קובי, ראש עיריית טבריה | צילום: חדשות 13
בתום הישיבה, תשעה מחברי מועצת העיר הצביעו נגד התקציב, לעומת שישה שהצביעו בעד, ולמעשה גרמו לפיזור המועצה. זאת, לאחר הארכה של שבועיים, שהוענקו לקובי על ידי שר הפנים אריה דרעי.

כאמור, התקציב היה צריך תחילה לעבור שבועיים קודם לכן, בתום חצי שנה שניתנו לאחר הבחירות המקומיות, שהתקיימו באוקטובר אשתקד, אך גם ההארכה שקיבל קובי לא סייעה לו בסופו של דבר.

מאז שנבחר קובי, אחד מראשי הערים הצבעוניים שנראו בישראל, הוא החל בהפיכה החילונית שלו בעיר שכללה השקת אוטובוס בשבת ופתיחת עסקים בטיילת. בתגובה לצעדים אלה, הפך ליעד להתקפות של קיצונים חרדים. כמה מהם מצביעיו של דרעי, שהחלו להתפלל בכל יום לנפילתו הפוליטית.