"על מה הלך לי הילד?": רועי נהרג כשרכב על קורקינט חשמלי

דורית, אמו של רועי אברהם שנפגע מרכב, סיפרה כי איבריו של בנה ייתרמו להצלת אחרים: "אין חובה וגישה לקסדות, אפוד זוהר ואורות. אל תעצמו עיניים"

רועי אברהם שנהרג מפגיעת רכב בזמן שרכב על קורקינט חשמלי
רועי אברהם שנהרג מפגיעת רכב בזמן שרכב על קורקינט חשמלי | צילום: באדיבות המשפחה

דורית אברהם, אמו של רועי, הודיעה הבוקר (חמישי) כי מותו של בנה, שנפגע ביום שבת בתל אביב מפגיעת רכב בעת שרכב על קורקינט חשמלי, מת אתמול בבית החולים איכילוב. האם זעקה על סכנת הקורקינטים חשמליים, ועל חוסר הפיקוח. איבריו ייתרמו להצלת אחרים. מתחילת השנה נהרגו 16 רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים בכבישי ישראל.

"בוקר רע, שמי דורית אברהם, מרמת גן. הבוקר עולמי חרב. בני הבכור, רועי, הלך לעולמו לאחר שנפגע מרכב בזמן שרכב על קורקינט חשמלי", כתבה דורית. "הפגיעה הייתה ביום שבת לפנות בוקר, חמישה ימים הטלטלנו בין החיים ומוות ביחידה לטיפול נמרץ כללי ואתמול נקבע מותו. בדקות אלו בזמן שאתם קוראים את הפוסט גופו נמצא בחדר ניתוח כדי לתרום את איבריו להצלת אחרים".

"אני קוראת לכל מי ששומע אותי, שימו לקורקינטים החשמליים האלו סוף. אני כמה ימים באיכילוב ושומעת רק על עוד טרגדיות ואסונות כמו שקרה לנו ועל מה? על מה הלך לי הילד אני זועקת הבוקר?", שאלה. "זה מרתיח לי את הדם שהכניסו את הכלי הארור הזה כמו ברווזים במטווח כשהם חשופים לפגיעות על הכביש, אין חובה וגישה לקסדות, אפוד זוהר ואורות. המינימום של המינימום. אל תעצמו עיניים כי המחיר שאני משלמת היום לא צריכה אף אמא לעבור".

"הבוקר אנחנו יוצאים אחרי שבוע מאיכילוב למסע לוויה, שבעה ואחר כך החיים בלי רועי. לא יודעת איך אשרוד ולאן ילכו חיי, אני רק יודעת היום שאני זועקת זעקה של אמא ומתחננת: עצרו את הקורקינטים החשמליים", קראה דורית.

פרופ׳ רוני גמזו, מנהל איכילוב, מסר: ״מדובר בטירוף מערכות מוחלט. כאן באיכילוב אנחנו רואים זינוק אדיר בכמות הפצועים שמגיעים מידי יום לבית החולים במצבי פציעה שונים כולל מוות ולצערנו זה הפך לשגרה יומיומית כאן בבית החולים. סוגיית הקורקינטים החשמליים אינה מוסדרת ומופקרת על ידי הרשויות וגורמי האכיפה ללא שום נוהלים ברורים ואמצעי הגנה ובינתיים לעוד משפחות חרב עולמם מידי יום. אני קורא למקבלי ההחלטות לשים סוף להפקרות המזעזעת הזו ולמנוע כבר מוות נוסף".

רועי אברהם שנהרג מפגיעת רכב בזמן שרכב על קורקינט חשמלי
רועי אברהם שנהרג מפגיעת רכב בזמן שרכב על קורקינט חשמלי | צילום: באדיבות המשפחה

כאמור, ביום שבת לפנות בוקר רועי נפגע מרכב בשדות בן גוריון פינת בן יהודה בתל אביב. צוות מגן דוד אדום פינה אותו לבית החולים איכילוב כשהוא במצב קשה, עם חבלות בראש ובגפיים.

פראמדיק מד"א ארי יולס סיפר: "רוכב הקורקינט שכב על הכביש בפינת הרחובות כשהוא מחוסר הכרה וסובל מחבלות קשות בראש ובגפיים. מיד התחלנו בטיפול רפואי שכלל קיבועים וסיוע נשימתי. העלנו אותו במהירות תוך המשך טיפול רפואי לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו במצב קריטי לבית החולים. במרחק של מספר מטרים ממנו עמד הרכב שממנו נפגע, נהג הרכב לא נזקק לטיפול רפואי במקום התאונה".