נתניהו לשגריר שטען שהושפל בנתב"ג: "העדה הדרוזית יקרה לליבנו"

רה"מ שוחח עם רדא מנצור, שהתלונן על יחס משפיל בבידוק הביטחוני בשל מוצאו הדרוזי, ואמר: "נפעל בכל דרך כדי לחזק את ברית האחים". ריבלין: "אם חשת פגוע כל כך - עלינו לתת על כך את הדעת"

זמן צפייה: 01:43

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (ראשון) עם שגריר ישראל בפנמה רדא מנצור, לאחר שזה טען ליחס מזלזל בבידוק הביטחוני בנתב"ג בשל מוצאו הדרוזי. נתניהו הביע הערכה עמוקה על הדרך שבה מנצור מייצג את מדינת ישראל, ואמר כי "בני העדה הדרוזית יקרים לליבנו ונמשיך לפעול בכל דרך כדי לחזק את ברית האחים עמם".

מוקדם יותר נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שוחח עם מנצור, ואמר: "מה שחשוב הוא מה שאתה מרגיש, ואם חשת פגוע כל כך אז עלינו לתת על כך את הדעת". כמו כן, הוסיף הנשיא: "היה לי חשוב לדבר איתך לאחר סערת הרגשות שעברה עליך. קראתי את הדברים שכתבת - ואי אפשר להשאר אדיש אליהם".

עוד הוסיף ריבלין כי "אני לא רוצה להכנס לפירוט ההתרחשות ואני מבין שכל הגורמים הרלוונטיים עמלים על חקירת הנושא. חשוב לי שתדע שעבודתך הדיפלומטית ארוכת השנים מוערכת וחשובה עבורנו כמדינה ואני סמוך ובטוח שתמשיך ותתקדם במעלה הדרך. הברית ביננו ובין העדה הדרוזית היא ברית חיים ולא ברית דמים, אנחנו צריכים לוודא שאנחנו ראויים לה יום יום, שעה שעה, ולא רק בתקופות משבר ולחימה".

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

השגריר בפנמה טען לגזענות בנתב"ג: "30 שנות השפלה ולא סיימתם"

אמריקה מדממת: 251 תקריות ירי אירעו מאז תחילת 2019

מכלית נפט נתפסה ע"י איראן – 7 אנשי צוות נעצרו

רה''מ נתניהו ורדא מנצור
רה''מ נתניהו ורדא מנצור | צילום: רויטרס

לאחר מכן שוחח עם השגריר גם שר החוץ ישראל כץ. "אני מוקיר את פועלך באופן אישי מפעילותך בעבר, אני מחבק אותך ואת משפחתך ואת כל בני העדה הדרוזית. אפעל כדי לוודא שמקרים כאלה לא ישנו.השותפות האיתנה שלנו לחיזוק הארץ תמשיך ותתעצם", אמר כץ.

כזכור, מנצור כתב אתמול בחשבון הפייסבוק שלו שהוא ומשפחתו נעצרו על ידי המאבטחים בכניסה לנתב"ג וזכו לטענתו ליחס משפיל לאחר שסיפרו שהם מעוספיה: "נתב"ג תלכו לעזאזל. שלושים שנה של השפלה ועוד לא סיימתם. פעם הייתם מפרקים אותנו בטרמינל, היום התקדמנו ואנחנו חשודים רק במחסום הכניסה".

"עוספיה הוא לא כפר בשטחים, אלא מקומו של בית הקברות המרכזי לחללי צה"ל הדרוזים", המשיך, "החלל הראשון ברשימה הוא סבא של אשתי שנפל עשר שנים לפני קום המדינה. אחריו ברשימה חללי עוספיה ממלחמת העצמאות. אני ממליץ שתיקחו את מנהלי האבטחה שלכם ואת הארגון המנחה שלהם לביקור בבית הקברות הזה וילמדו שם מה היא הקרבה ומה הם ממלכתיות ודרך ארץ. עד אז יש לי משהוא אחד להגיד לכם: בא לי להקיא".

ראובן ריבלין
ראובן ריבלין | צילום: חדשות 13

רשות שדות התעופה מסרה בתגובה לאירוע: "הבידוק הביטחוני בנתב"ג הינו ללא הבדל דת, גזע או מין ובאופן שיוויוני. כשאתה פוגש למעלה מ-25 מיליון נוסעים בשנה, יש מי שיבחר להיפגע ממפגש עם מאבטחת שעושה עבודתה. עוד בטרם בוצע תחקיר ומקריאת הפוסט אין שום פסול בעבודת הסורקת. גם מיטב חברי כמו חבריך ובני משפחתנו קבורים בבית קברות צבאיים. אני מציע לכבוד השגריר שיגיד לבת שלו בפעם הבאה שהסורקת עושה הכל כדי להגן עליה ועל המדינה".

משרד החוץ מסר בתגובה: "משרד החוץ בתאום עם רש״ת יצר קשר בין השגריר הבכיר, הוותיק והמוערך רדא מנצור לבין גורמי המקצוע ברש״ת על מנת שהמקרה ייבחן. אנחנו מאמינים שהמפגש המרכזי המתרחש בנקודות הכניסה והיציאה מהארץ, בין אזרחים ומבקרים בישראל לבין משרתי הציבור, כולל אלה האמונים על נושא הביטחון, צריך להעשות במקצועיות ובה בעת להיעשות מתוך תפיסה של שירותיות ולהתקיים מתוך כבוד הדדי".

בנוסף, עשרות שגרירים לשעבר, שיגרו מכתב תמיכה לרדא בו כתבו: "בחרנו לכתוב לך אישית ולהביע בפניך את צערנו על החוויה שאתה ובני משפחתך עברתם. הזדעזענו מהיחס שקיבלתם בבידוק בנתב"ג וכן מהתגובה המתנשאת של דובר רש"ת, המתעלמת מתחושותיכם הקשות. לאורך השנים ראינו אותך משקיע את נשמתך בייצוגה של מדינת ישראל. אתה שגריר מצוין ואנחנו גאים בך. אנחנו משוכנעים שגם חברינו במשרד ימצאו את הדרך להביע בפניך בהמשך את תמיכתם".