75 שנים אחרי: בת 98 נפגשה לראשונה עם משפחה שהצילה בשואה

מלפומני דינה מיוון, הסתירה בנעוריה שבעה בני משפחה וסייעה להם לשרוד. ב-1994 היא קיבלה תואר חסידת אומות עולם, וכעת נפגשה עם הניצולים ומשפחותיהם ב"יד ושם": "זה היה מפגש מאוד מרגש"

זמן צפייה: 02:11

75 שנים אחרי: מלפומני דינה, אזרחית יוון בת 98, שהסתירה משפחה יהודית וסייעה לה לברוח כשהייתה נערה בתקופת השואה, נפגשה אתמול (ראשון) לראשונה עם המשפחה המורחבת במוזיאון "יד ושם" שבירושלים. שניים מהאחים שנכחו במפגש סיפרו בריאיון לתוכנית "החדשות עם יעקב אילון" על תחושותיהם: "זה היה מפגש מאוד מרגש".

האחים שרה ינאי ויוסף מור, שני בני המשפחה היחידים שנותרו בחיים מבין השבעה שהצילה דינה, הגיעו לאיחוד עם 20 ילדיהם והנכדים שלהם. ינאי סיפרה כי "פגשנו אותה אחרי כמעט 20 שנה שלא התראינו. היא שמחה כל כך, לא הפסיקה לבכות ואמרה שהיא מאושרת".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

כשנה לאחר החילוץ הדרמטי של הלכודים: המערה בתאילנד נפתחה לקהל

מאמריקה הדרומית ועד המזרח התיכון: מה הצית את גל המחאות החדש?

סינוואר לגנץ: אם תצליח להרכיב ממשלה – תקלל את היום שנולדת בו

המפגש המרגש בין ניצולת השואה שרה ינאי לקשישה בת ה98 מיוון שהצילה אותה
המפגש המרגש בין ניצולת השואה שרה ינאי לקשישה בת ה98 מיוון שהצילה אותה | צילום: חדשות 13

ינאי סיפרה על פועלה של דינה במהלך השואה: "כשהתנאים היו מאוד קשים נאלצו לעזוב את המסתור הקודם שלנו. אמי הגיעה באישון לילה לביתה של דינה ואחיותיה והתחננה שיקחו אותנו אליהם, כי אחרת נהיה בסכנה. שלוש האחיות הסכימו לקחת אותנו ודאגנו לנו לאורך כל הדרך".

מור התייחס לסיפור ההצלה ולהכרה מ"יד ושם": "לפני שלושה עשורים שלחתי למוזיאון את הסיפור שלנו כעדות. לאחר מכן הם התקשרו ואמרו לי שיש לי סיפור מדהים של הצלת חיים". בעקבות זאת, בשנת 1994, קיבלה דינה תואר של חסידת אומות עולם.

שרה ינאי ויוסף מור, ניצולי שואה, פגשו את הקשישה בת ה82 שהצילה אותם
שרה ינאי ויוסף מור, ניצולי שואה, פגשו את הקשישה בת ה-98 שהצילה אותם | צילום: חדשות 13