בתום שעות של מאמצי חילוץ: נקבע מות המטייל שנפל במדבר יהודה

כוחות משטרה, מתנדבי יחידת חילוץ וצוות 669 איתרו את גופתו של ירחמיאל ישעיהו בן 21 מי-ם, שנפל מגובה 30 מטרים בנחל סמאר. 3 מטיילים נוספים, שנפצעו קל, חולצו וקיבלו טיפול רפואי בשטחה

זמן צפייה: 01:37

כוחות משטרה, מתנדבי יחידת חילוץ מגילות וצוות יחידת 669 בליווי מסוק איתרו הערב (שני) בתום שעות של חיפושים את גופתו של ירחמיאל ישעיהו בן 21 מירושלים, שנפל מגובה של כ-30 מטרים במהלך טיול בנחל סמאר שבמדבר יהודה. שלושה מטיילים נוספים שנפצעו קל חולצו באמצעות חבלים ואלונקות וקיבלו טיפול רפואי בשטח.

מתן מוראד, מפקד יחידת חילוץ מגילות של המשטרה, התייחס לחיפושים לפני שאותרו המטיילים: "אנו עובדים בערוץ נחל בטיפול באירוע מורכב של בחור שנפל מגובה בטיול. כרגע אנחנו ממש גולשים למטה, לטפל בפצוע ובשלושה אנשים נוספים שיחד איתו. לפנינו עוד לילה ארוך".

עוד בחדשות 13:

קבוצת מטיילים נתקעה בנחל עמוד – כוחות חילוץ במקום

טרגדיה בנגב: מטייל בן 74 נהרג בנחל עקרבים

צוותי יחידת חילוץ מגילות ומסוק של צה''ל פועלים לחלצו
צוותי יחידת חילוץ מגילות ומסוק של צה''ל פועלים לחלצו | צילום: דוברות איחוד הצלה

בחודש יולי הוזעקה יחידת החילוץ גליל כרמל של המשטרה הוזעקה לנחל עמוד, במטרה לחלץ קבוצה של 33 בני אדם שנתקעו בנחל לאחר שעות החשיכה. הקבוצה כללה 31 תלמידי כיתות י"א ו-י"ב מרחבי הארץ, ושני מלווים. מבין הקבוצה שניים נפצעו קל.

בחודש מאי נהרג מטייל בן 74 בנחל עקרבים שבנגב כתוצאה מהתייבשות, לאחר שהתנתק מהקבוצה איתה טייל. חברי הקבוצה האחרים, שישה מטיילים נוספים, חולצו מהמקום ללא פגע לאחר שטעו בחישוב המסלול, הושפעו מתנאי מזג האוויר, חשו תשישות ואזלו להם המים. בשעות אחר הצהריים התקבל במשטרה דיווח על בקשת קבוצת מטיילים מבוגרים לחילוץ מנחל עקרבים עליון לתחתון. בפעילות חילוץ שנמשכה מספר שעות, חולצו המטיילים כאמור. מבירור של כוחות החילוץ שהגיעו אל המטיילים, התברר כי קבוצת המטיילים שמנתה שבעה בני אדם התפזרה וכי בין חבריה נפתחו פערי הליכה.

המטייל השביעי, אותר כאמור זמן קצר לאחר מכן, כשהוא חסר דופק. מתנדבי יחידת החילוץ ערבה החלו לבצע בו פעולות החייאה תוך הזנקת כוח מוסק של יחידת החילוץ של צה"ל 669. כשהגיעו לוחמי היחידה, הם סייעו במאמצי ההחייאה אך בסופו של דבר נאלצו לקבוע את מותו במסוק הפינוי.

נחל עקרבים
נחל עקרבים | צילום: רט''ג

בחודש אפריל אותרה גופתו של צעיר אמריקני, שטייל באזור הרי אילת, בסמוך להר שלמה. הגופה אותרה בתוך נקיק בגובה של מאות מטרים. אנשי יחידת החילוץ המשטרתית הצליחו להגיע רגלית אל הצעיר ומצאו כי הוא ללא נשימה וללא דופק. ככל הנראה הוא נהרג לאחר שנפל לנקיק. בשל תוואי השטח והמיקום שבו נמצאה הגופה, החילוץ ארך שעות ארוכות.