מות האישה ההרה: נתיחת הגופה העלתה ספקות - הבעל שוחרר ממעצר

חוות הדעת של המכון לרפואה משפטית קבעה כי קיים סיכוי גבוה שרואן אל-כתאני נפלה במקלחת - ולא הוכתה למוות ע"י בעלה כפי שנחשד בהתחלה. עורך דינו של הבעל: "מלכתחילה טענו שלא מדובר ברצח"

זמן צפייה: 02:13

המכון לרפואה משפטית הציג היום (שני) את חוות דעתו בנוגע למותה של רואן אל-כתאני, אשר הלכה לעולמה בחודש שעבר בבית החולים סורוקה, שם אושפזה לאחר שעל פי החשד הוכתה על ידי בעלה.

על פי חוות הדעת, קיים סיכוי גבוה כי רואן נפלה במקלחת - אך לא ניתן לקבוע זאת בוודאות. בעלה של רואן, שנחשד בהמתה בקלות דעת, שוחרר בתנאים מגבילים בתום יותר משבועיים ששהה במעצר. בן דודו של הבעל, רופא במקצעו, נעצר אף הוא בחשד לשיבוש חקירה וסיוע למעשה - ושוחרר. החקירה נמשכת.

"מלכתחילה טענו שלא מדובר ברצח ולא באירוע פלילי - שלא לדבר על אירוע אלים", אמר בתגובה עורך הדין צבי אבנון, המייצג את הבעל. "לאחר בדיקת הטענות שלנו שינו את החשד מרצח להמתה בקלות דעת - וגם זה לא נכון. בסופו של דבר, המשטרה הבינה שהיא לא יכולה להמשיך עם התיק ועלא שוחרר ללא תנאים מגבילים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בצל החשש מגל שני: קבינט הקורונה דן בהשבת מגבלות

גנץ הבהיר לצוות האמריקני: "1 ביולי – לא תאריך קדוש לסיפוח"

אישום: בכיר ברשות ההגירה דרש שוחד מיני מנשים מהעדה האתיופית

רואן אל-כתנאי בת ה-29 מרהט, שעל פי החשד הוכתה על ידי בעלה
רואן אל-כתנאי בת ה-29 מרהט, שעל פי החשד הוכתה על ידי בעלה | צילום: באדיבות המשפחה

אבנון הוסיף כי הם הסכימו שהבעל יורחק מרהט רק על מנת "להרגיע את הרוחות בעיר", לדבריו, "ולמעשה, הוא יכול לנוע בחופשיות ולהמשיך את חייו כרגיל. חבל שהאירוע קרה וחבל שמנעו ממנו להגיע להלוויה ולסעוד את הילדים בתקופה העצובה הזו".

כאמור, רואן אל-כתנאי בת ה-29 מתה בתום שבוע שבו הייתה מאושפזת עם פציעות - שאז נחשדו כי נגרמו לה על ידי בן זוגה. רואן, תושבת רהט, הייתה בהיריון. כבר אז בעלה בן ה-32 הכחיש את המיוחס לו.

ביום שישי, עוד לפני שנקבע מותה, סיפר אביה שחאדה אל-קרנאווי כי "בעלה של רואן התקשר לאמא שלה ב-3:30 לפנות בוקר ואמר לה 'הבת שלך נפלה במקלחת והיא מדממת מהראש', היא ישר אמרה לו 'הרגת את הבת שלי'".

משפחתה של רואן אל-כתנאי
משפחתה של רואן אל-כתנאי | צילום: חדשות 13

"כבר היו מקרים כאלה בעבר, זה לא נחשב חריג, היה מרגיז אותו שהיא מאחרת, הייתה גם אלימות פיזית, אבל הפעם הוא עשה את זה במכה אחת", המשיך האב. "הילדה רצתה לחיות איתו בכל מחיר אבל הוא לא נתן לה את הצ'אנס הזה. לא חשבנו שזה מסוכן, אבל זה נגמר בצורה הכי גרועה שיכולה להיות".

ממשטרת ישראל נמסר: "לאור המצב הראיתי שנאסף עד כה, ולאחר התייעצות עם הפרקליטות, נמצא כי אין מקום להמשיך ולהחזיק את החשודים במעצר להמשך חקירת נסיבות מות המנוחה. המשטרה חתרה לחקר האמת החל מרגע קבלת האירוע וביצעה פעולות רבות תחת עינו הפקוחה של בית המשפט וזאת כחלק מנורמות ערכיות ומוסריות בחתירה לחקר האמת באירוע מותו של אדם בנסיבות מעלות חשד".