ראש עיריית ב"ש על האלימות בסורוקה: "אובדן שליטה של מדינת ישראל"

על רקע הקטטה ההמונית בין שתי משפחות מהעיר הבדואית שבנגב בביה"ח סורוקה, במסגרתה נשמעו יריות ו-17 חשודים נעצרו, רוביק דנילוביץ' אמר: "יש טרור אזרחי שמשתלט על המדינה"

זמן צפייה: 01:17

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', התייחס היום (שני) לאירוע האלימות אמש בבית החולים סורוקה שבעיר ואמר לעיתונאים כי:"מדובר במלחמה אמיתית על הדמוקרטיה של כולנו, יש טרור אזרחי שמשתלט על המדינה. נשק חם נמצא בכל מקום בחברה הישראלית, רצח נהיה דבר שבשגרה ואף אחד לא מתעורר".

דנילוביץ' הוסיף: "מישהו צריך לבוא ולדבר עם הציבור הישראלי, אני ציפיתי הבוקר מראש הממשלה והשר לבטחון פנים להיות כאן, כי אתמול קרה מקרה חמור מאוד, זה אובדן שליטה של מדינת ישראל. קברניטי המדינה היו חייבים להיות פה ולהעביר מסר ברור כי כל רגע נחצה עוד קו אדום - הגיע הזמן לעשות לזה סוף".

[brightcove_iframe video_id='news-news-flash-part-2111142147' autoplay='0' credit='' desc='הקטטה והיריות מחוץ לבי"ח סורוקה' poster='' kid='1_1yeetwb5' duration='8']

ראש עיריית רהט פאיז אבו סהיבאן אמר מוקדם יותר לחדשות 13 כי מקרה האלימות אתמול בבית החולים סורוקה "עבר כל הגבולות וכל הקווים. אנחנו נגיע להתנצל בפני סורוקה, חובתי להתנצל על מה שקרה. כולנו מגנים ומוקיעים אותו. אני חושב שהמשטרה צריכה לקחת חלק בעניין הזה ולטפל באלימות ביד קשה".

עוד סיפר אבו סהיבאן: "זה הפתיע אותי מאוד, על פי ההלכה של האסלאם בית חולים ומסגד זה אותו דבר. אפילו להרים את הקול אסור לך. מה זה יידוי אבנים ואלימות נגד אנשים שנמצאים שם שפשוט מחכים להחלמה ובא לך מישהו שזורק אבנים שם. אני לא בטוח שהיה שם נשק. זה מבייש כל אחד, כל בנאדם עם שכל ישר. זה מבייש וחייבים להתנצל ולעשות חשבון נפש".

כזכור, קטטה המונית פרצה אמש בין שתי משפחות בדואיות בבית החולים סורוקה בבאר שבע, במהלכה נשמעו קולות ירי בשטח בית החולים וארבעה צעירים תושבי רהט נפצעו ונזקקו לטיפול רפואי. שניים מהם סובלים מפצעי דקירה ושניים מחבלות, כולם במצב קל. כמו כן, חלק מהמשתתפים בקטטה יידו אבנים. עקב האירועים האלימים, בית החולים נסגר סגר את שעריו בפני מבקרים, ולאחר מכן נפתח מחדש. עד כה נעצרו 17 חשודים.

הקטטה החלה בצומת שוקת, שם נדקר וככל הנראה נדרס צעיר ממשפחה טלאלקה, אשר הובהל לסורוקה. בבית החולים נמצאו באותה עת צעירים ממשפחת אלקסאסי, אשר היו בביקור חולים של קרוב משפחתם, מורדם ומונשם. בעת הגעת הידיעה על הפצוע משוקת התפנו הצעירים שהיו בביקור, בחוץ הם נתקלו באלה שליוו את הפצוע, ואז החלה המהומה.