גנץ בטקס לזכר רבין: "ההסתה שוב מרימה את ראשה המכוער"

אלפי בני אדם הגיעו לכיכר רבין שבמרכז תל אביב, לציון 24 שנים לרצח ראש הממשלה. יו"ר כחול לבן: "הפלגנות הופכת אותנו לזרים - השנאה הפכה לכלי מסוכן בידי פוליטיקאים"

זמן צפייה: 02:38

כ-15 אלף בני אדם הגיעו אמש (שבת) לכיכר רבין שבמרכז תל אביב לעצרת המרכזית לזכר יצחק רבין, במלאת 24 שנים להירצחו. הנואם המרכזי בטקס הוא יו"ר מפלגת כחול לבן, בני גנץ, ואחריו נשאו דברים נואמים נוספים.

"ישראל לעולם לא תיכנע לשנאה – אזרחי ישראל לעולם לא ישפילו מבטם מול סוכני השנאה. ילדי ישראל לא יגדלו יותר למדינה שחלק ממנהיגיה מקדשים את השנאה", אמר גנץ בפתח דבריו. "ישראל תנצח את השנאה. רבין נרצח בגלל הפלגנות, בגלל ההסתה, בגלל השנאה. 24 שנים אחרי רבין כבר לא איתנו אבל לצערנו ההסתה מרימה שוב את ראשה המכוער, הפלגנות הופכת אותנו לזרים האחד לשני והשנאה הפכה שוב לנשק מסוכן בידי פוליטיקאים חסרי גבולות".

"השנים האחרונות הוכיחו לנו שההסתה אינה שייכת למחנה או למגזר פוליטי", המשיך. "חובתם של מנהיגים מהימין מהמרכז ומהשמאל לשים סוף למי שלשונם אינה יודעת מעצור. זוהי חובתי, זוהי חובתם של מנהיגי הליכוד , חובתם של ראשי הציבור הדתי לאומי, חובתם של מנהיגי השמאל וחובתם של מנהיגי הציבור הערבי".

A Xlln
עצרת לזכר רבין

גנץ המשיך והבטיח כי כראש ממשלה יפעל לשינוי אופי העצרת. "כראש ממשלת ישראל, אשאף ואפעל בכדי להפוך את העצרת הזו לעצרת ממלכתית ורשמית, המשותפת לכל החברה הישראלית", אמר. "אני רוצה שהכיכר הזו תהיה מאוזנת כך שיתקיים בה הזיכרון לרצח השפל ולמבצעיו, ובאותה מידה שכל הזרמים ימצאו בה את מקומם וירגישו בנוח לבוא ולהתאבל, ובכנות גדולה, על הרצח השפל הזה".

"בשנה הבאה אני מתחייב כראש ממשלה לעמוד כאן ולהביא איתי את ראש האופוזיציה לעמוד כאן יחד, גם אם אנו חלוקים בדעותינו, נעמוד שלובי ידיים במסר של תקווה ופיוס פנימי".

2oqne
עצרת לזכר רבין

החל משעות אחר הצהריים נחסמו לתנועת כלי רכב הרחובות הסמוכים לכיכר. רחוב אבן גבירול נחסם לתנועה משדרות שאול המלך עד ארלוזורוב בשני הכיוונים, פרישמן - מכיכר מסריק עד אבן גבירול בשני הכיוונים, שדרות דוד המלך מוויצמן עד אבן גבירול בשני הכיוונים, גורדון משלמה המלך ועד מלכי ישראל, מלכי ישראל מבן גוריון ועד שדרות חן בשני הכיוונים, שדרות חן מנצח ישראל עד פרישמן, שדרות בן גוריון מריינס עד אבן גבירול בשני הכיוונים, רחוב הדסה משלמה המלך עד אבן גבירול, ורחוב בלוך מארלוזורוב עד אבן גבירול בשני הכיוונים.