חובות ותביעות משפטיות: מיהו המתווך שאחראי למכירת בית"ר י-ם?

סביב נאום כהן, איש העסקים המסתורי שעומד מאחורי הסכם המכירה של קבוצת הכדורגל, עולים סימני שאלה רבים הקשורים לעסקאות מפוקפקות קודמות שביצע. בין היתר, נתבע על ידי הוריו • תחקיר

זמן צפייה: 07:28

מסביב לאדריכל הסכם המכירה ההיסטורי של "בית"ר דובאי ירושלים" עולים סימני שאלה - ביניהם, חובות גדולים, עסקת יהלומים מפוקפקת, סבך של תביעות משפטיות והסתבכויות באוקראינה. הוא נולד לפני 39 שנים בשם נחשון נחשונוב במחוז דאגסטן שברוסיה, ועלה לארץ בגיל 13 לשדרות. אימו עובדת משק בית בקיבוץ, האב פועל ייצור במפעל קרטונים - מתפרנסים בדוחק.

לנחשון היו לו חלומות גדולים, ובדרך גם החליף את שמו, היום הוא קורא לעצמו נאום כהן. הוא מתגאה בהיותו פילנתרופ שעושה הרבה חסד, יש לו חברה שעוסקת בעיקר בתעופה ויהלומים, הוא מציג עסקים מצליחים בכל העולם: ארצות הברית, הודו, הונג קונג, כווית, בחריין, סעודיה וכמובן איחוד האמירויות. הוא גם היה מועמד לרכוש את חברת התעופה "ישראייר" יחד עם רמי לוי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רה"מ על הסכם היחסים עם מרוקו: "אור גדול"; גנץ: "צעד משמעותי"

"ההתבססות האיראנית בסוריה – במגמת האטה": צה"ל מסכם את 2020

אחרי הפרסום בחדשות 13: הקבינט אישר לבתי אבות לבצע דיגום עצמי

נאום כהן
נאום כהן | צילום: חדשות 13

עם זאת, תחקיר חדשות 13 חושף כמה עובדות פחות מחמיאות - לפני פחות משלוש שנים הוגשה נגדו תביעה שחשפה חובות שנותרו לו בארץ, ומביאים את ההוצאה לפועל לדרוש את הכסף מהוריו בשדרות. מגישי התביעה הם לא אחרים מההורים, שטענו כי "הוא עזב את הארץ ואין לנו קשר כלשהו איתו כבר שנים רבות". בנוסף, ב-2013 נאום ניסה את מזלו בבורסת היהלומים, והסתבך בעסקה של מיליונים.

לטענת כהן, "אין תביעה נגדי, כי אין מה לתבוע - לא לקחתי שום דבר לאף אחד, להיפך, נתתי לכולם". השותף טוען שנאום עקץ אותו בהרבה מאוד כסף, וכמו בסיפור הקודם, גם במקרה הזה התובע הוא קרוב משפחה הפעם זה הדוד שלו. נוסף על הפרשות האלה, סימני שאלה נוספים עולים מקרבתו לחצרות רבנים שנויים במחלוקת, עסקאות בעייתיות באוקראינה, וקשרים עסקיים בישראל, פרשות שהביאו את גורמי המודיעין במשטרה לפקוח עין על האיש ופועלו.

עסקת "בית"ר דובאי" מתוארת כפרי הראשון של הסכם השלום ההיסטורי, אבל מסתבר שהתיאבון של כהן הוא הרבה מעבר לקבוצת כדורגל. לרוב שאלות חדשות 13 הוא סירב לענות, אבל נדמה שהאיש ימשיך לעשות בישראל הרבה כותרות. לדבריו, "הכול נגמר בחיים, אבל הקנאה תמיד תישאר".

מטעמו של כהן נמסר בתגובה: "הטענות שמועלות בעניין עסקת היהלומים כבר נדונו ונדחו על ידי בית המשפט, לא היה לו כל חוב לתובע. מר כהן מזמין כל גורם שיש לו טענות כלשהן להציגן באופן מסודר, ומתחייב להגיב על הכול בצורה עניינית".