"אנחנו לא נקום מזה": בעלי העסקים שחוששים שלא ישרדו סגר נוסף

איום הסגר שמרחף מעל ראשינו הביא ישראלים רבים לנצל את הרגעים האחרונים בים ובמקומות הבילוי. ועבור אחרים - ייתכן שמדובר בנזק בלתי הפיך לפרנסתם. "אנחנו נקרוס לגמרי"

זמן צפייה: 19:29

איום הסגר שמרחף מעל ראשינו הולך ומתקרב ומאלץ את האנשים להיפרד מאטרקציות הקיץ מוקדם מהצפוי. חגית בכר, רוחצת בחוף: "שוב חגים לבד, שוב הורים בבתי האבות נשארים לבד, שוב משפחות שלמות צריכות לחגוג לבד מול מצלמות". נדמה שמה שיותר מטריד מנגיף הקורונה את עם ישראל אלו החנויות, שביום שישי ייאלצו לסגור את הדלתות. ולמרות החום, מתחמי הקניות הפתוחים היו מלאים כמעט עד אפס מקום. רפי טלבי וציון עזרן, מרכז בילו, הביע את החשש הכבד מסגירת העסקים: "שלא יגיע. מקווים מאוד שלא יגיע. אנחנו נקרוס לגמרי הפעם. אנחנו עברנו את זה בפעם שעברה בצורה קשה מאוד".

למרות הדיבורים על העוצר הכללי, הכול עוד פתוח ועלול להשתנות, אבל תוכנית הסגר של הממשלה ככל הנראה תיכנס לתוקף כבר ביום שישי, ותכלול סגירה מלאה של המשק. מקומות העבודה יפעלו במתכונת מצומצמת והגבלות היציאה מהבית עד 500 מטרים יחזרו לתוקף. מעיין דוד, עובד במרכז בילו, ציין כי "הסגר הזה באמת זו מכה קשה של כל העסקים פה, אז זה נורא נורא קשה ואנחנו לא יודעים מה צופן העתיד".

לכתבות נוספות בנושא >> 

לקראת הסגר: מסתמן ניסיון למתן משמעותית את ההגבלות

המתווה המסתמן: סגר כללי משישי – מוסדות החינוך ייסגרו ברביעי

הקרב על סגר השכונות באשדוד: המתח בין חרדים לחילונים עולה שלב

שוק הכרמל בתל אביב ריק מאנשים
שוק הכרמל בתל אביב ריק מאנשים | צילום: רויטרס

לא כולם מקבלים את הגזרה בהשלמה מלאה כשמבחינתם זו תהיה מכת מוות שלא יוכלו להתאושש ממנה. לדוגמה, מספר רשתות של מכוני כושר ומסעדנים הודיעו שלא ימלאו אחר ההוראות ויפתחו את שעריהן. אדוארד יואב, בעל רשת מסעדות אחלה: "צו סגירה. צו סגירה. אנחנו לא נקום מזה. אנחנו עדיין מדדים מהמכה שקיבלנו ב-15.3".

במקביל, המשטרה נערכת בכוחות גדולים כדי לאכוף את ההנחיות. יותר מ-6,000 שוטרים בשילוב חיילי צה"ל ימלאו את הרחובות לקראת החגים. ספק אם הסגר הכללי הוא זה שיוריד את התחלואה ההולכת וגוברת. מה שבטוח שהוא בלתי נמנע ולמרות שאנחנו בסוף הקיץ, עשרות אלפי מטיילים עושים הכול כדי ליהנות מהימים האחרונים בחיק הטבע ובנחלים.