יותר מעשרת אלפים מפגינים בבלפור; אלפים מחו בת"א ובקיסריה

אלפים מוחים בבלפור, בצ'ארלס קלור ובקיסריה, במקביל למאות בצמתים ברחבי הארץ. 5 נעצרו בחשד לתקיפת מפגינים בצמתים בדרום ובצפון. מושיק גלאמין בהפגנה בת"א: "אי אפשר להישאר אדישים"

זמן צפייה: 05:25

ברקע משבר הקורונה והמשבר הכלכלי החריף, המחאות ברחבי הארץ מתחדשות הערב (שבת) במספר מוקדים. מוקדי ההפגנה המרכזיים הם בבלפור מול מעון ראש הממשלה, לשם הגיעו יותר מעשרת אלפים בני אדם. אלפי מפגינים הגיעו גם למחאה בצ'ארלס קלור בתל אביב, ומול ביתו הפרטי של נתניהו בקיסריה.

אלפי המפגינים בירושלים מילאו את רחוב בלפור, כמו גם את הרחובות הסמוכים ואת כיכר פריז. כמה מהפגינים יצאו להתלוכות קצרות באזור, וחזרו לכיוון המעון בבלפור. אנשי הדגלים השחורים קראו למשטרה לאפשר את המשך המחאה לאורך כל הלילה.

אלפים בהפגנה נגד נתניהו באזור מעון ראש הממשלה בירושלים | צילום: דניאל בר און

מ"מ מפכ"ל המשטרה מוטי כהן הגיע להפגנה בירושלים ואמר: "גם בשעה זו אלפי שוטרים פרוסים בכל רחבי הארץ בכדי להבטיח את שלומם וביטחונם של האזרחים שיצאו להביע את מחאתם. השוטרים יעשו כל שנדרש על מנת להבטיח את מימוש זכויותיהם של המוחים, אך לצד זאת אני חוזר ומדגיש, לא נאפשר אלימות מכל סוג שהיא, פגיעה במפגינים, באזרחים ובשוטרים כאחד. נפעל בנחישות ובמלוא חומרת הדין נגד כל מפר סדר".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2008012207' autoplay='0' credit='דוברות המשטרה' desc='המפגינים בירושלים צועדים לכיוון מעון רה"מ' kid='1_h2a9bv6x' duration='35'']

אלפי מפגינים מול מעון ראש הממשלה נתניהו בירושלים | צילום: חדשות 13

יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, הצטרף למוחים: "לקחתי הפסקה של שעה מחגיגות חג הקורבן כדי להפגין בבלפור. להעיף את נתניהו ואת הדרך הגזענית ומושחתת שהוא מייצג זה הצעד הראשון בתיקון העמוק שנדרש פה".

בתוך כך, ארבעה צעירים נעצרו בשני אירועים שונים בדרום בחשד לתקיפת מפגינים. שלושה חשודים כבני 20 עוכבו על ידי המשטרה לאחר שנסעו ברכב בכביש 34 והתיזו מים על מפגינים שעמדו בצומת שדרות. השלושה, תושבי באר שבע, הועברו לחקירה. בצומת אשקלון נעצר צעיר כבן 20 בחשד שעמד עם המפגינים ובשלב מסויים החל לירוק עליהם, צעק וקילל אותם. השוטרים שהיו במקום עיכבו אותו אך נאלצו לעצור אותו כשהחל לקלל גם אותם והתפרע. כמו כן, המשטרה הצבאית פתחה בחקירה נגד חייל שכתב בפייסבוק שיש לירות במפגינים.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2008012200' autoplay='0' credit='' desc='דר רחוב משליך אבן לעבר מפגינים בחיפה' kid='1_kybetuf2' duration='96'']

במקביל, המשטרה עיכבה לחקירה דר רחוב בשנות ה-40 לחייו, אשר לפי החשד השליך אבן לעבר מפגינים בצומת מקסים בחיפה, וגרם לפציעתה באורח קל של תושבת נשר.

מחאה מול ביתו של נתניהו בקיסריה
מחאה מול ביתו של נתניהו בקיסריה | צילום: דוברות המשטרה

לכתבות נוספות בנושא >> 

מהומות בי-ם: צוות חדשות 13 הותקף בידי אנשי לה פמיליה • תיעוד

המחאה בבלפור: כ-1,500 הפגינו מול מעון ראש הממשלה

לקראת המחאה הערב בבלפור: במשטרה נערכים למניעת אלימות

מפגיני הדגלים השחורים בגשר ההלכה בתל אביב | צילום: דוד דנינו

במקביל להפגנות בת"א ובירושלים, מארגני מחאת הדגלים השחורים המשיכו ב"מבצע גשרים ברחבי הארץ", בצומת צמח התקיימה הפגנת "די לשחיתות" מטעם תושבי עמק הירדן. כמו כן, המחאה מתרחבת מעבר לים כאשר עשרות ישראלים בסן פרנסיסקו קיימו הפגנת הזדהות עם הההפגנות ברחבי הארץ.

ישראלים במחאת הזדהות בסן פרנסיסקו
ישראלים במחאת הזדהות בסן פרנסיסקו | צילום: UnXeptable San Francisco

כאמור, בתל אביב נערכת הפגנת העצמאים והמובטלים של קבינט התקווה בגן צ'ארלס קלור, בה ישתתפו בין היתר גם אמנים רבים. דותן סופר, יו"ר קבינט התקווה: "די לשליפות ולאילתורים. ראש ממשלת ישראל - החורבן הכלכלי עליך, על מצפונך. תפסיקו לבזבז זמן ולהתעסק בשטויות. העצמאים, המסעדנים, אנשי התרבות בישראל דורשים תוכנית להצלת למעלה ממיליון עצמאים ומובטלים שנידונים לחורבן כלכלי, בגלל המדיניות ההיסטרית והמגומגמת שלכם. כולנו נפגין הערב, כי אחרת ההתעלמות של הממשלה תקבור כלכלית את כולנו".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2008012305' autoplay='0' credit='' desc='המפגינים צועדים בתל אביב' kid='1_vc5xkbuw' duration='21'']

מעצב הפנים מושיק גלאמין, שהגיע להפגנה בתל אביב, אמר לחדשות 13: "המון חברים שלי מתביישים במצב שלהם. הם לא מודים, אבל הם כבר ביקשו הלוואות לא רק מהבנקים גם מחברים. זה מה שחשוב. שלאנשים תהיה רווחה כלכלית נורמלית. עברתי דרך כעצמאי. הרגשתי שאני חווה הצלחה ובמקביל הרגשתי שהמדינה לא נותנת לי להתרומם. ואני הערב כדי להתאחד עם חבריי העצמאים.
יש לי הרבה ביקורת גם על הממשלה וגם על ראש הממשלה באופן אישי שרק עכשיו דאג לעצמו להטבות מס של מיליוני שקלים בזמן המצב הזה, לזה הוא דאג במקום לדאוג לאנשים הרעבים. לאימהות שאין להן איך להאכיל את הילדים שלהן. אי אפשר להישאר אדישים".

Capture
הפגנת העצמאים והשכירים בתל אביב (ארכיון)

השחקן זהר שטראוס, שהגיע להפגנה בתל אביב, אמר: "כל השחקנים וכל המגזר נקלע לקשיים. אני לא פה לדבר בשם עצמי. אני פה לדבר בשם כל השחקנים, כל היוצרים, כל עובדי הבמה, זה לא רק אמנים. החליפו את ההנהלה הכושלת של הקורונה בהנהלה חדשה, והיום לא אומרים יותר אי אפשר, לא אומרים סגר. ענף התרבות נמצא בסגר מלא חמישה חודשים, אנשים ברצפה. הדרישה שלנו היא לפתוח באיזושהי דרך, למצוא איזשהו מתווה. למצוא חוקים שלא משתנים כל יומיים, שאפשר לעמוד בהם ולעשות תכנון לעתיד".

ממפגיני הדגלים השחורים נמסר: "האלפים הרבים ברחבי הארץ מראים עד כמה עם ישראל מאס בשחיתות ובהסתה, אנו כאן כדי לשים קו אדום לנאשם. מדינת ישראל נמצאת בקריסה מוחלטת מול חוסר התפקוד של הנאשם נתניהו. מדינות אחרות בעולם שיש בהן הנהגה שלא עסוקה בתיקי שחיתות ובהסתה - אנו רואים בהן שאפשר לשלוט במשבר הבריאותי והכלכלי. הגיע הזמן שהנאשם יעזוב את עם ישראל ויאפשר לנו להשתקם מההריסות שהוא משאיר אחריו".