"תחזירו לנו את הביטחון": מחאות בנגב עקב מעשה הסדום בבת ה-10

מאות תושבים נושאים שלטים שעליהם נכתב בין היתר "הגבול האדום נחצה", ו-"די להפקרות בנגב", וחוסמים כבישים באזור: "אם תישארו בבית, לילדים שלנו לא יהיה עתיד - חייבים לעצור את זה"

זמן צפייה: 01:52

מאות מתושבי הנגב הפגינו הבוקר (שישי) בעקבות מעשה הסדום בבת ה-10 ודרשו: "תחזירו לנו את הביטחון". חלק מהנוכחים חסמו כבישים באזור. המפגינים נשאו שלטים שעליהם נכתב בין היתר "הגבול האדום נחצה", "די להפקרות בנגב", "דורשים ביטחון" ו-"שלומם של ילדינו לא הפקר".

"אם תישארו בבית, לילדים שלנו לא יהיה עתיד. ההורים שלנו פחות סבלו מזה, הדורות קדימה יסבלו יותר - חייבים לעצור את זה", אמר אחד המפגינים, ואחר הוסיף כי "צריך ענישה מינימלית, אחרת אין הרתעה ושום דבר לא יעזור. אם מישהו נתפס עם נשק ומשוחרר באותו יום, אין הרתעה".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מקדם ההדבקה הנמוך ביותר מדצמבר; בחברה הערבית המגפה מתפשטת

ארה"ב: מוכנים לשיחות עם איראן על חזרה להסכם הגרעין

האזרחית הישראלית שהוחזקה בסוריה נחתה בישראל

תושבי הנגב מפגינים בעקבות מעשה הסדום בבת ה-10
תושבי הנגב מפגינים בעקבות מעשה הסדום בבת ה-10 | צילום: לינור אללוף

בהפגנות השתתפו גם בדואים, שמחו על הפשיעה במגזר. "ילדים ונשים זה גבול אדום, שאף אחד לא יחשוב שאנחנו תומכים בזה", אמר אחד מהם. "יש פה מרקם אוכלוסייה עדין, אסור להידרדר אחרי קיצונים. שאף אחד לא יגרר אחרי הקצנה כמו המעשה הזה, כולנו נגד המעשים האלה, אנחנו רוצים שכנות טובה עם כולם".

תושבי הנגב מפגינים בעקבות מעשה הסדום בבת ה-10
תושבי הנגב מפגינים בעקבות מעשה הסדום בבת ה-10 | צילום: לינור אללוף

ביום שלישי, כזכור, החשוד המרכזי בפרשה קשר את עצמו למעשה. מהחקירה עלה כי בשבוע שבו הילדה הותקפה מינית בעת שישנה במיטתה, חברי החולייה שבה פעל החשוד פרצו ל-11 בתי עסק שונים, ונעצרו אחרי פריצה לבית ביישוב אשלים ב-4 בפברואר.

החשוד העיקרי שקשר את עצמו לזירה ולהתפרצות לבית המשפחה, הכחיש את מעשה הסדום, אך המשטרה הצליחה לקשור אותו באמצעות ראיות נוספות. לחשודים אין עבר פלילי.