ההפגנה נגד האלימות בחברה הערבית הסתיימה באיילון: "די לרצח"

הפגנת הנהגת הציבור הערבי, בהם ח"כים איימן עודה ואוסאמה סעדי, הסתיימה לאחר שנחסמו משפר כבישים. "כל עוד החיים שלנו לא נורמליים - גם של המדינה לא יהיו"

זמן צפייה: 00:06

הנהגת הציבור הערבי החלה היום (חמישי) בהפגנה נגד האלימות בחברה הערבית, כאשר שיירת רכבים החלה לחסום לנסיעה את כבישים 6 ו-5 ואת נתיבי איילון, שכבר נפתחו מחדש. כזכור, בעקבות הרצח ביום שבת האחרון של העבריין עבד קזז בנמל יפו, מספר הנרצחים בחברה הערבתי מתחילת השנה עלה ל-104 בני אדם, מהם 89 אזרחים ו-15 שאינם אזרחים, וכן שוטר אחד נהרג באירוע דריסה בידי אזרח ערבי.

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, שמשתתף בשיירת ההפגנה, אמר: "כשיש רצח כל שלושה ימים, אין לנו ברירה אלא לחסום את כביש שש. כל עוד החיים שלנו לא נורמלים - גם החיים של המדינה לא יהיו נורמלים". גם ח"כ אוסאמה סעדי, שמשתתף במפגן, אמר: "די לרצח ודי לפשיעה. החברה הערבית לא תסכים לחיות בצל הפשיעה והאלימות. על המשטרה והממשלה לפרק את אירגוני הפשע ולהפסיק לתת להם חסינות והגנה על חשבון החברה כולה".

שיירת ההפגנה נגד האלימות בחברה הערבית
שיירת ההפגנה נגד האלימות בחברה הערבית | צילום: תקשורת הרשימה המשותפת

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2110281431' autoplay='0' credit='' desc='שיירת הפגנה' poster='' kid='1_i4o6g6tu' duration='82']

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

מתרבות יהודית ועד לחתולים: המיליונים בכספים הקואליציוניים

בכיר איראני צייץ בעברית לאחר מתקפת הסייבר: מטרת האויב סוכלה

בעלה של אלרעי פרייס התריע על איומים: "לפני שיהיה מאוחר מדי"

כמו כן, בהפגנה השתתף גם ח"כ לשעבר יוסף ג׳בארין: "המשטרה חסמה את הגישה לכביש 6 ולא איפשרה לרכבים נוספים להצטרף להפגנה. המשטרה גם הציבה מחסום בכביש 6 והכריחה נהגים שמשתתפים בשיירה לצאת מהכביש. זוהי התנהגות בלתי חוקית ומטרתה לדכא את המחאה שלנו. אך אנו ממשיכים בשיירה לכיוון מרכז תל אביב".

אחמד טיבי בשיירת ההפגנה
אחמד טיבי בשיירת ההפגנה | צילום: תקשורת הרשימה המשותפת

מוקדם יותר השבוע הממשלה אישרה הערב את התוכנית הלאומית הרב-שנתית לטיפול בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית. התוכנית תתוקצב ב-2.5 מיליארד שקל ותקבע יעדים לקיום מערכה לאומית בנושא. בין מטרות התוכנית – פירוק ארגוני הפשיעה, הגברת אמון הציבור הערבי במערכת אכיפת החוק, פעולה נגד כלי הנשק הלא חוקיים המוחזקים בידי אזרחים בחברה הערבית ועוד.

התוכנית תכלול, בין היתר, את פעולת המשרד לביטחון הפנים ומשטרת ישראל, לצד פעולות תיאום בין המשרדים השונים, לרבות פעולות חקיקה, כמו גם הקמת צוותים בין-משרדיים שיתכנסו ויהיו אחראיים לטיפול ממוקד בבעיות כגון אמל"ח, פשיעה כלכלית ועוד. זאת במקביל למבצע חירום שאורכו 6 חודשים, בהובלת סגן השר יואב סגלוביץ'.

הפגנה נגד האלימות בחברה הערבית
הפגנה נגד האלימות בחברה הערבית

במקביל, הממשלה אישרה גם את התוכנית הכלכלית לסגירת פערים בחברה הערבית בהיקף של כ-30 מיליארד שקלים לשנים 2026-2022. בין היתר התוכנית תפעל לפיתוח התעסוקה כולל הגדלת מספר ההכשרות למקצועות הנדרשים במשק, הרחבת פעילות מעונות היום ועידוד תעסוקה.