הרב הראשי של י-ם לראש העיר: "הורה לאסור הנפת דגלי הגאווה"

שבוע וחצי לפני מצעד הגאווה הצפוי להתקיים בבירה, פנה הרב אריה שטרן למשה לאון וביקש למנוע את הנפת הדגלים "שמכערים את העיר" במהלך האירוע. "אני סומך עליך שתסיר מעלינו את החרפה הזו"

זמן צפייה: 01:29

הרב הראשי של ירושלים, אריה שטרן, העביר היום (שני) מכתב לידיו של ראש העיר משה לאון, בדרישה לאסור על הנפת דגלי הגאווה במהלך האירוע. "לצערי הרב הנני נדרש לנושא כאוב כמו אותו מצעד", נאמר במכתב, שבוע וחצי לפני שצפוי להיערך מצעד הגאווה. "יודע אני שמבחינת החוק אין לראש העיר את היכולת למנוע את המצעד ועל כן בקשתי ממך שלפחות תתן הוראה שלא להניף את הדגלים שמכערים את העיר". בעירייה השיבו בשלילה לבקשה.

את המכתב חתם הרב שטרן במשפט: "אני סומך עליך שתנהג כחכמתך להסיר מעלינו את החרפה הזו, בייחוד עכשיו בימים הקדושים שבין יום ירושלים לחג השבועות".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

סגן יו"ר מועצת באר טוביה יועמד לדין בגין הטרדה מינית

"הטענה שחוק החסינות מגן מהחלטות לא ענייניות – חסרת ביסוס"

גבר כבן 50 נהרג בשריפה שפרצה בדירה בכפר סבא

מכתב הפנייה של הרב הראשי לירושלים למשה לאון
מכתב הפנייה של הרב הראשי לירושלים למשה לאון | צילום: החדשות 13

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "העירייה תפעל על פי הנחיות היועץ המשפטי לעירייה, לפיהן יש לתלותם, כפי שהיה בכל השנים האחרונות, ובהסתמך על פסיקות בתי המשפט בעניין".

מוקדם יותר היום הבהירו מארגני מצעד הגאווה בירושלים כי לא יסכימו לדרישות המשטרה להציג תעודות זהות בכניסה למצעד, שייערך בשבוע הבא. זאת, לאחר שהכוונה לעשות זאת נחשפה אתמול בחדשות 13.

"אף אחד לא יפחיד אותנו ואף אחד לא ימנע מאיתנו לצעוד", נמסר מטעם הבית הפתוח. "הדרישה לתעודות זהות במצעד מעלה חשש כבד לפגיעה בפרטיות, גם אם מטרותיה טובות".

"הבית הפתוח לא קובע את הסדרי הביטחון המקיפים במצעד, אך נמשיך לעבוד עם קציני ושוטרי מחוז ירושלים למען חווית צעידה ראויה ונעימה לכולן, והמצעד בבירה ימשיך להיות מהאירועים הבטוחים והמאובטחים במדינה, כפי שחשו עשרות אלפי הצועדים שצעדו עימנו בשנים האחרונות", הוסיפו בבית הפתוח. "אנו פועלים מול המשטרה להבהרת הדברים אבל נגיד זאת כבר עכשיו בבירור: לא תימנע כניסה ללא תעודות זהות - אנחנו לא נאפשר לזה לקרות".

דגל הגאווה
דגל הגאווה | צילום: רויטרס

אתמול, כאמור, פורסם בחדשות 13 כי המשטרה תדרוש מהמשתתפים במצעד הגאווה שיתרחש בעוד כשבוע וחצי בירושלים להזדהות בכניסה באמצעות תעודת זהות. גורמים בקהילה הגאה העבירו ביקורת על ההחלטה, וטענו כי רבים עלולים שלא להגיע, מחשש שייחשפו. בנוסף לרגישות הייחודית באירועי מצעד הגאווה, גורמים בקהילה הגאה טענו כי מדובר בתקדים מסוכן במחאה פוליטית.

ממשטרת מחוז ירושלים נמסר כי ההחלטה היא מימוש סמכותה לשמירה על שלום הציבור. "אנו נערכים באופן סדור ומקצועי למצעד עצמו וכדי לאפשר את הקיום שלו נערכים בבידוק לכניסה של המצעד ובכלל זאת דרישה להציג תעודה מזהה כקבוע בחוק. המשטרה תפעל ותעשה את כל הפעולות הדרושות כדי להבטיח את קיומו התקין של המצעד ושלום משתתפיו", לשון התגובה.