במחאה על דברי הרב: דגלי גאווה נתלו בכניסה לרבנות י-ם

פעילים בקהילה הגאה מחו על דרישתו של רב העיר שלא להציג את דגלי הקהילה לקראת המצעד, שיתקיים בשבוע הבא. "מי שלא רצה דגלים ברחוב, יקבל אותם בכניסה למשרדו"

זמן צפייה: 00:21

פעילות ופעילים מהקהילה הגאה תלו הלילה (שלישי) דגלי גאווה על דלת הכניסה לרבנות ירושלים וכתבו "ואהבת לרעך כמוך". זאת במחאה על מכתב ששיגר הרב הראשי של העיר, אריה שטרן, לראש העיר משה ליאון, בו הוא דורש שלא לתלות את דגלי הקהילה ברחבי ירושלים לקראת מצעד הגאווה שיתקיים בשבוע הבא.

הפעילים שעומדים מאחורי המחאה מסרו: "למול האמירות הקשות של הרב שטרן ביקשנו להעביר את המסר הפשוט והמוסרי ביותר: 'ואהבת לרעך כמוך'. מי שלא רצה דגלים ברחובות ירושלים, יקבל אותם בדלת הכניסה למשרדו".

עוד בחדשות 13:

לקראת חודש הגאווה: אלו הם האירועים המרכזיים שייערכו בת"א

הרב הראשי של י-ם לראש העיר: "הורה לאסור הנפת דגלי הגאווה"

מארגני מצעד הגאווה בי-ם: "לא נסכים לדרישה להציג תעודות זהות"

דגל הגאווה שנתלה על ברחבת הכניסה של הרבנות הראשית
דגל הגאווה שנתלה על ברחבת הכניסה של הרבנות הראשית | צילום: חדשות 13

כאמור, אתמול שיגר רב העיר מכתב לראש העיר בדרישה לאסור על תליית דגלי הגאווה בעיר. "לצערי הרב הנני נדרש לנושא כאוב כמו אותו מצעד", נאמר במכתב, שבוע וחצי לפני שצפוי להיערך מצעד הגאווה. "יודע אני שמבחינת החוק אין לראש העיר את היכולת למנוע את המצעד ועל כן בקשתי ממך שלפחות תתן הוראה שלא להניף את הדגלים שמכערים את העיר". בעירייה השיבו בשלילה לבקשה.

את המכתב חתם הרב שטרן במשפט: "אני סומך עליך שתנהג כחכמתך להסיר מעלינו את החרפה הזו, בייחוד עכשיו בימים הקדושים שבין יום ירושלים לחג השבועות".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "העירייה תפעל על פי הנחיות היועץ המשפטי לעירייה, לפיהן יש לתלותם, כפי שהיה בכל השנים האחרונות, ובהסתמך על פסיקות בתי המשפט בעניין".

מצעד הגאווה בירושלים
מצעד הגאווה בירושלים | צילום: חדשות 13

ביום ראשון פורסם לראשונה בחדשות 13 כי המשטרה תדרוש מהמשתתפים במצעד הגאווה שיתרחש בעוד כשבוע וחצי בירושלים להזדהות בכניסה באמצעות תעודת זהות. גורמים בקהילה הגאה העבירו ביקורת על ההחלטה, וטענו כי רבים עלולים שלא להגיע, מחשש שייחשפו. בנוסף לרגישות הייחודית באירועי מצעד הגאווה, גורמים בקהילה הגאה טענו כי מדובר בתקדים מסוכן במחאה פוליטית.

בתוך כך, הבהירו אתמול מארגני מצעד הגאווה בירושלים כי לא יסכימו לדרישות המשטרה להציג תעודות זהות בכניסה למצעד, שייערך בשבוע הבא. זאת, לאחר שהכוונה לעשות זאת נחשפה אתמול בחדשות 13.

"אף אחד לא יפחיד אותנו ואף אחד לא ימנע מאיתנו לצעוד", נמסר מטעם הבית הפתוח. "הדרישה לתעודות זהות במצעד מעלה חשש כבד לפגיעה בפרטיות, גם אם מטרותיה טובות".

דגל הגאווה
דגל הגאווה | צילום: רויטרס

"הבית הפתוח לא קובע את הסדרי הביטחון המקיפים במצעד, אך נמשיך לעבוד עם קציני ושוטרי מחוז ירושלים למען חווית צעידה ראויה ונעימה לכולן, והמצעד בבירה ימשיך להיות מהאירועים הבטוחים והמאובטחים במדינה, כפי שחשו עשרות אלפי הצועדים שצעדו עימנו בשנים האחרונות", הוסיפו בבית הפתוח. "אנו פועלים מול המשטרה להבהרת הדברים אבל נגיד זאת כבר עכשיו בבירור: לא תימנע כניסה ללא תעודות זהות - אנחנו לא נאפשר לזה לקרות".

ממשטרת מחוז ירושלים נמסר כי ההחלטה היא מימוש סמכותה לשמירה על שלום הציבור. "אנו נערכים באופן סדור ומקצועי למצעד עצמו וכדי לאפשר את הקיום שלו נערכים בבידוק לכניסה של המצעד ובכלל זאת דרישה להציג תעודה מזהה כקבוע בחוק. המשטרה תפעל ותעשה את כל הפעולות הדרושות כדי להבטיח את קיומו התקין של המצעד ושלום משתתפיו", לשון התגובה.

לאירועי הגאווה המרכזיים