כך תשמרו על הילדים בבריכות בחו"ל - שברבות מהן אין מצילים

במדינות שונות בעולם החוק לא בהכרח מחייב הימצאות מציל בבריכה. מסיבה זו יש להשגיח על הילדים בתשומת לב רבה יותר. כשמתכננים חופשה, מומלץ לברר אם יש מי שמשגיח במתחם הרחצה במלון

זמן צפייה: 01:15

כישראלים נראה לנו מובן מאליו שבכל בריכה של מלון חייב להיות מציל, אולם במדינות שונות בעולם התקנים והחוקים בנושא זה שונים. מסיבה זו עלינו להשגיח על הילדים שלנו בתשומת לב רבה יותר. במדינות האיחוד האירופי, למשל, החוק מחייב נוכחות מציל רק בסביבת בריכות שעומקן עולה על מטר וחצי, על אף שמקרי טביעה רבים, בייחוד של ילדים, מתרחשים בבריכות בעומק שאינו עולה על מטר וחצי.

אז כיצד ניתן למנוע אסונות כמו זה שקרה אתמול (רביעי) במלון בעיר חרסוניסוס שבכרתים? ראשית, כשמתכננים חופשה במלון שיש בו מגלשות, כמו במלונות רבים באגן הים התיכון ובמזרח אירופה, מומלץ לשאול קודם ולברר אם יש מציל או אדם שמשגיח ואחראי לאכוף מצבים ומעשים מסוכנים במתחם המתקנים.

לכתבות נוספות בנושא >> 

אסון בחופשה ביוון: "הילדה גלשה במגלשה וטבעה עם כניסתה למים"

טרגדיה ביוון: ילדה ישראלית בת שמונה טבעה למוות במלון

טביעת הילדה ביוון: המשטרה עצרה שתי עובדות במלון

מגלשות מים בבית מלון ביוון - ארכיון
מגלשות מים בבית מלון ביוון - ארכיון | צילום: Shutterstock

חשוב לשים לב לכך שכשרואים באירופה שלט המודיע שהרחצה היא באחריות הרוחצים, המשמעות היא שאין מציל בבריכה ויש לשמור על דריכות כפולה ולהשגיח על הילדים.

ביוון, על אף שבחלק גדול מבתי המלון הגדולים מקפידים להציב מציל, אין חוק במדינה המחייב הימצאות מציל בבריכות של בתי המלון. במקרים רבים הבריכות נותרות אפילו פתוחות ולא מגודרות לאורך כל שעות היום - גם כשאין השגחה או פעילות במקום והאחריות חלה על הנופשים.

כזכור, ילדה ישראלית בת שבע טבעה למוות אתמול אחר הצהריים בבריכת מלון בעיירה חרסוניסוס שבאי כרתים ביוון, שם שהתה במסגרת חופשה עם משפחתה. תחילה, נמשתה הילדה מהמים כשהיא ללא הכרה, ולאחר מאמצי החייאה ממושכים נאלצו הרופאים במקום לקבוע את מותה.

מגלשות המלון שבו טבעה בת ה-7
מגלשות המלון שבו טבעה בת ה-7 | צילום: חדשות 13

עדי ראייה במלון "אקווה סאן" סיפרו שהילדה גלשה באחד המתקנים במלון בזמן שהוריה בילו ליד הבריכה. לטענת הנהלת המלון הזמן שבו התרחשה הטביעה היה לאחר שעות הפעילות הרשמיות בבריכה, כשהמשגיח מטעם המלון כבר עזב את המקום.