המשטרה על מעצר בן ה-14 בירושלים: תיאור האירוע - מגמתי ושקרי

לאחר הסערה שהתעוררה בעקבות התמונה שבה נראה ידידיה אזוק בידיו וברגליו, המשטרה פרסמה סרטון ממצלמות האבטחה באזור המציג את השתלשלות הפרשה. "התנהג באופן פרובוקטיבי וסירב להישמע לשוטרים"

זמן צפייה: 02:11

משטרת ישראל הגיבה היום (שני) על התמונה שעוררה סערה ציבורית, שבה נראה ידידיה אפשטיין בן ה-14 יושב בתחנת המשטרה כשהוא אזוק בידיו וברגליו, ופרסמה תיעוד ממצלמות האבטחה באזור המראות את השתלשלות האירועים. תחילה ביקשה המשטרה להבהיר כי האירוע מתואר בכלי התקשורת "באופן מעוות, מגמתי ושקרי", ולכן ראוי "להעמיד דברים על דיוקם ולתאר את פרטי האירוע כפי שהיו במלואם", לשון ההודעה.

תחילת הסיפור בשבוע שעבר. אז אפשטיין וחבריו היו בסיור שערים בעיר העתיקה והם נתקלו בעשרות מתושבי המקום. בין שתי הקבוצות התפתח עימות. לחדשות 13 סיפר כי "ילדים ערבים התחילו לקלל אותנו, ואז המשטרה ניסתה להעיף את הערבים המבוגרים שהגיעו אלינו. המשטרה איבדה שליטה והתחילו לזרוק אבנים מהגגות ודברים מהגגות, אז החליטו להעיף אותנו".

למשטרה הייתה גרסה מעט שונה לדברים: "ביום חמישי האחרון, מעט אחרי השעה 23:00, התקבלו דיווחים שונים על קבוצת צעירים שמקימים רעש, דופקים על דלתות, מקללים ועושים פרובוקציות תוך התגרות באוכלוסייה המקומית בעיר העתיקה. שוטרים שהגיעו למקום התבקשו מהם להתפנות מהאזור ולחדול מהקמת הרעש והפרת הסדר הציבורי".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ: מה שלא קשור לנגיף יחכה; רה"מ: הסיפוח לא תלוי בכחול לבן

גנץ הבהיר לצוות האמריקני: "1 ביולי – לא תאריך קדוש לסיפוח"

מות האישה ההרה: נתיחת הגופה העלתה ספקות – הבעל שוחרר ממעצר

ידידיה אפשטיין
ידידיה אפשטיין | צילום: חדשות 13

"בשלב מסוים, הקטין וחבריו החליטו להתיישב על הרצפה וסירבו להישמע להוראות השוטרים. למרות שניתן להם זמן סביר להתפנות - חלקם המשיכו בביצוע פרובוקציה והפרת הסדר במקום", נטען.

"בהמשך, הקטין דחף שוטרים והמשיך לסרב להוראותיהם, תוך שהצעירים שהיו במקום צעקו לעבר השוטרים קריאות גנאי וקללות נאצה שונות. אז, החליטו השוטרים לעכב שלושה מעורבים בהם החשוד לחקירה במשטרה בגין הפרת הסדר הציבורי וסירוב להוראותיהם".

ידידיה הצעיר, אמרו, "התנהג באופן פרובוקטיבי וניסה להכשיל את העיכוב בכל מהלכו תוך סירוב להישמע להוראות השוטרים ולכן נעצר. כשהחל לצלוע לפתע אף הוצע לו טיפול רפואי ותחילה סירב לו".

ההתפרעויות בירושלים
ההתפרעויות בירושלים | צילום: דוברות המשטרה

"בניגוד מוחלט לטענות שהושמעו בכל כלי התקשורת, הקטין לא היה אזוק כמעט בכלל בכל משך שהייתו בתחנה - לא בידיו ולא ברגליו. בחצות הלילה, זמן קצר אחרי שהובא לתחנה ובטרם נחקר יצרה המשטרה קשר עם אביו ועדכנה אותו על שאירע, אולם האב טרח מסיבותיו שלו שלא להגיע. בפעם השנייה שניסו ליצור אתו קשר - אפילו לא טרח לענות לחוקרים".

עוד הבהירו במשטרה כי "בתחנת המשטרה לא בוצע שימוש בכוח כלפי הקטין. השוטרים שמרו עליו כשהוא ללא אזיקים, נתנו לו אוכל ושתייה ודאגו לצרכיו. בטרם חקירתו הוא התייעץ עם עורך הדין ונשמרו כל זכויותיו כדין".

"במהלך הלילה זיהה אחד השוטרים את החשוד בתחנה כשהוא הולך לפתע באופן רגיל ללא צליעה. כשהשוטר פנה אליו - החשוד חזר ללכת בצליעה". במשטרה טענו כי לאחר שנחקר, נלקח החשוד לבית משפט ושוחרר בתנאים מגבילים, והחקירה בעניינו נמשכת.

ידידיה אפשטיין בתחנת המשטרה
ידידיה אפשטיין בתחנת המשטרה | צילום: דוברות המשטרה

אל מול הגרסה של המשטרה, ישנה הגרסה של אפשטיין עצמו כפי שסיפר לחדשות 13. לדבריו, בעת המעצר, "המג"בניק תפס אותי בגרון, חנק אותי, עשה עליי חיפוש, בעט לי ברגליים. הוא החזיק אותי, רץ, ואז הוא בא להניח אותי על הרצפה ועפתי על הפרצוף".

עורך הדין איתמר בן גביר, המייצג את הנער, אמר בתגובה: "אני מבין שהמשטרה בלחץ, אולם שום סרטון ערוך שהמשטרה מוציאה מחדרי החקירות בניגוד לחוק ותדרוך נגד קטין בניגוד לחוק הנוער, לא יכול להסביר את העובדה מדוע הקטין לא נכלא בבית מעצר לנוער, מדוע נאלץ לישון על ספסל, מדוע נאזק - גם אם לטענת המשטרה הוא נאזק לחמש שעות בלבד".