התיעוד שעורר סערה ברשת: נער בן 14 אזוק בתחנת משטרה

לאחר שנחשד יחד עם חבריו בהפרעה לשוטר, ידידיה אפשטיין הוחזק במשך לילה שלם בתחנה בי-ם. בסרטונים שהגיעו לחדשות 13 מתועדים השוטרים כשהם אוחזים בנערים בחוזקה וגוררים אותם. "השפילו אותי"

זמן צפייה: 02:00

התמונה שבה ידידיה אפשטיין בן ה-14 אזוק בידיים וברגליים עוררה היום (ראשון) סערה. היא צולמה בזמן שהוא עוכב כחמש שעות בתחנת המשטרה בירושלים, שבה הוחזק במשך לילה שלם. לטענתו, השוטרים צחקו עליו והשפילו אותו. "אמרתי לשוטר, 'אתה מרביץ לי' הוא אמר, 'תסתום את הפה. אתה תבכה, אתה תסבול יותר'", סיפר בן ה-14.

הסיפור הזה החל ביום חמישי האחרון. אפשטיין וחבריו היו בסיור שערים בעיר העתיקה והם נתקלו בעשרות מתושבי המקום. בין שתי הקבוצות התפתח עימות. לדבריו, "ילדים ערבים התחילו לקלל אותנו, ואז המשטרה ניסתה להעיף את הערבים המבוגרים שהגיעו אלינו. המשטרה איבדה שליטה והתחילו לזרוק אבנים מהגגות ודברים מהגגות, אז החליטו להעיף אותנו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בצל הקורונה: אלפים מוחים ברחבי הארץ למען שוויון לקהילה הגאה

דוח שהוצג בקבינט הקורונה: לא נעשה דבר ממארס כדי לקטוע ההדבקה

פרשת הכדורגלנים והקטינות: החקירה צפויה להסתיים השבוע

ידידיה אפשטיין
ידידיה אפשטיין | צילום: חדשות 13

שוטרי משמר הגבול שהיו באזור ביקשו מאפשטיין ומחבריו לעזוב את המקום. הם סירבו ובסופו של דבר נעצרו בחשד להתנהגות פרועה במקום ציבורי והפרעה לשוטר. עוד טען הנער כי "המג"בניק תפס אותי בגרון, חנק אותי, עשה עליי חיפוש, בעט לי ברגליים. הוא החזיק אותי, רץ, ואז הוא בא להניח אותי על הרצפה ועפתי על הפרצוף".

בסרטונים שהגיעו לחדשות 13 אפשר לראות את השוטרים אוחזים בנערים בחוזקה, מושכים אותם וגוררים אותם אל מחוץ למתחם. אפשטיין נחקר במהלך הלילה ושוחרר למחרת בתנאים מגבילים. כעת, הוא מתכנן לערער על צו ההרחקה ושוקל להגיש תלונה נגד השוטרים.

מהמשטרה נמסר היום בתגובה: "משטרת ישראל מקפידה על זכויותיהם וכבודם של נחקרים ועצורים לצד הצורך להגיע לחקר האמת ולמצות עמם את הדין וכך היה גם במקרה הזה".