נשק הושתל בבית בעיסאוויה לצורך צילומי סדרה - המשטרה התנצלה

הבוקר פורסם ב"הארץ" ששכניו של תושב השכונה זיהו את ביתו בתיעוד של פשיטת משטרה בסדרת הדוקו "מחוז ירושלים". במשטרה ציינו כי הם "מצטערים על כל פגיעה שנגרמה לאזרח כתוצאה משידור הקטע"

זמן צפייה: 03:51

משטרת ישראל פרסמה היום (שלישי) התנצלות בפני תושבי עיסאוויה, זאת לאחר שהבוקר פורסם ב"הארץ" שהושתל נשק בבית של משפחה בשכונה שבמזרח ירושלים לצורך צילומי הסדרה "מחוז ירושלים". "אנו מתנצלים על כל פגיעה שנגרמה לאזרח כתוצאה משידור הקטע. המקרה נמצא בבדיקה ויופקו הלקחים הנדרשים בהתאם", נמסר מהמשטרה.

לפי הפרסום של ניר חסון, הנשק מסוג M-16 הושתל במרתף ביתו של סאמר סלימאן ללא ידיעתו, כדי לצלם קטע בו המשטרה פושטת על הבית ומוצאת את הנשק. בסוף הפשיטה הוא קיבל מהשוטרים דוח חיפוש ובו נכתב כי "לא נמצא דבר". הקטע שודר בפרק התשיעי של הסדרה מחוז ירושלים, וסלימאן הבין שמדובר בקטע שצולם בביתו כשנה לפני שידור הפרק לאחר ששכניו זיהו את קולו ואת ביתו והפנו את תשומת לבו.

"הוא אמר 'תן לי לחפש, תגיד לילדים לעמוד בצד'", סיפר סלימאן, "הם התחילו בחדר שינה, הפכו אותו, רבו עם אשתי. הם אמרו שהם מחפשים נשק – ואמרתי להם שאין פה כלום, שמי ששלח אותם טעה. רואים את זה בסרט".

לכתבות נוספות בנושא >>

שוטר השליך רימון הלם לעבר עצור במזרח י-ם – ופצע אותו • תיעוד

כוחות צה"ל פעלו להריסת 16 מבנים במזרח ירושלים

דיווח פלסטיני: צה"ל פשט על בי"ח במזרח י-ם ועצר שני צעירים

שוטרים במזרח ירושלים (ארכיון)
שוטרים במזרח ירושלים (ארכיון) | צילום: Getty Images

בקטע ששודר, ציין אחד השוטרים שהם גילו במהלך החיפוש שהבית בנוי על מנהרה, לדבריו "שלא הייתה מביישת מנהרה בעזה". בתגובה, אמר סלמאן כי "כל הכפר בנוי על מערות. גידלנו שם פעם יונים ועופות. זה סתם שקר. הם מצאו את החור הזה ושמו את הנשק שם".

מחברת ההפקה של הסדרה "קודה תקשורת" נמסר כי מדובר בקטע אילוסטרציה, וכי הצילום טושטש כדי למנוע זיהוי של דיירי הבית: "לעיתים נדירות, לצורך שמירה על שיטות עבודה של המשטרה או בטחון המשתתפים בסדרה, משולבים גם קטעי אילוסטרציה, אשר מטרתם להמחיש לצופה אירועים יוצאי דופן בהם נתקל המחוז בעבודה השוטפת. במסגרת כך, במהלך צילום הפרק הרלוונטי המתעד פשיטה של המשטרה בעקבות מידע מודיעני ממוקד על חשש לשימוש בנשק חם, שולב גם צילום אילוסטרציה הכולל מציאת נשק באופן דומה לזה אשר נמצא על ידי המשטרה במקרים דומים רבים ואחרים. כל הצילום בבית הרלוונטי נעשה תוך טשטוש מוחלט של הבית ודייריו כדי למנוע זיהוי מוחלט".

"הקטע המדובר צולם לפני חודשים רבים ושודר לפני מספר שבועות", כך לשון התגובה, "כאמור, כל פרט מזהה טושטש כך שאפשר לתמוה על המועד שבו הועלו הטענות. בכל מקרה, אנחנו לוקחים אחריות ובודקים לעומק את נסיבות העניין כדי להפיק את הלקחים הן בהיבט האישי וגם בהיבט המערכתי. אנו מקפידים על מהימנות הפקותינו והדבר בא לידי ביטוי גם בדרך בה הופקה הסדרה 'מחוז ירושלים' אשר רוב מוחלט של המתועד בה מייצג במדויק את פעילות שוטרי ירושלים, שוטרים אשר מחרפים את נפשם במטרה לשמור על בטחון תושבי העיר".