יממה אחרי שהורדו מהמטוס: אם ובנה גורשו לפיליפינים

רוזמרי פרז ובנה רוהאן בן ה-13 עלו לטיסה, לאחר שניסיון הגירוש הקודם לא צלח בעקבות התפרעות האם. ערעור בעניינם נקבע להיום - אך ביהמ"ש לא נענה לבקשת עורכי הדין להקפיא החזרתם עד הדיון

זמן צפייה: 00:46

רוזמרי פרז, עובדת זרה מהפיליפינים, ובנה רוהאן בן ה-13, גורשו אמש (שני) לפיליפינים. זאת, יממה לאחר מועד גירושם המתוכנן - שנדחה לאחר שהאם התפרעה במטוס, והשניים הורדו ממנו והוחזרו למתקן רשות האוכלוסין וההגירה בנתב"ג.

הדיון בבקשת הערעור על גירוש השניים נקבע להיום בבוקר, אך בתי המשפט המחוזי והעליון לא נענו לבקשת עורכי הדין להקפיא את הגירוש עד לקיומו. זאת, בין היתר, בשל היותה של האם שוהה בלתי חוקית מאז 2007, והעובדה שלא הסדירה את מעמדה ומעמד בנה.

ברשות האוכלוסין וההגירה נחושים להוציא את מדיניות הגירוש לפועל, ובכך לסמן לשאר המשפחות שקיבלו צווים כי הגירושים מתבצעים, חרף המחאות.

עוד בחדשות 13:

אם ובנה שגורשו לפיליפינים הורדו מהמטוס לאחר שהאם השתוללה

מדוע האזרחית הפיליפינית וילדיה שוחררו ממעצר דרך יציאה צדדית?

לראשונה מאז גל המעצרים: עובדת זרה ובתה הוחזרו לפיליפינים

רוזמרי ורוהאן פרז
רוזמרי ורוהאן פרז

ביום ראשון בצהריים אישר בית הדין את הגירוש של האם ובנה והם נלקחו לטרמינל 3 לקראת הטיסה, לאחר שעורכי הדין של השניים הגישו בקשות דחופות לבית המשפט למתן צו ביניים להקפאת הגירוש – וכאמור נדחו.

לאחר שהורדו מהטיסה ביום ראשון בערב, הגיעו עשרות חברים ותומכים להפגין מחוץ למתקן. "פשוט זרקו אותנו למטוס בלי כלום", סיפר אז רוהאן. "אמרתי להם: אני רוצה להישאר פה, לא עשינו כלום רע, אמרתי שאני מתחנן להישאר פה. אין להם לב. הם חושבים רק על חוקים, לא אכפת להם איך אנחנו מרגישים".

הפגנה במתקן יהלום שנתב״ג חבריו של קיאן בן העשר שעצור לפני גירוש
הפגנה במתקן יהלום שנתב״ג (ארכיון) | צילום: רונן לייבוביץ

כזכור, לפני כשבועיים עובדת זרה ובתה התינוקת בת ה-11 חודשים גורשו מישראל בחזרה לפיליפינים - לראשונה מאז גל המעצרים. זאת, לאחר שנעצרו בשבוע שלפני יחד עם משפחתה של ג'רלדין אסטה, קיאן בן העשר וקיאנה בת החמש, בביתה שברמת גן.

באותו יום נעצרה אם נוספת יחד עם ילדיה בני השנתיים והשלוש וחצי, ובעלה, תושב טורקיה לשעבר. הארבעה מחכים גם הם לגירוש אל המדינה האסיאתית.