הילדות שעומדות בפני גירוש לפיליפינים: "הדבר הכי מפחיד שקרה"

מאורין ומיקה באקרו מוחזקות עם הוריהן בכלא גבעון, ועתידות להיות מגורשות מהארץ. השתיים כתבו לחבריהן, שהפגינו מחוץ למתקן הכליאה, כי "אנחנו מקוות שנצא מכאן ונחזור לביה"ס - ממש קשה לנו"

זמן צפייה: 00:10

חבריהן של מיקה ומאורין באקרו, בנות 9 ו-12 העומדות בפני גירוש לפיליפינים, הפגינו היום (שלישי) מחוץ למתקן הכליאה בכלא גבעון שבו שוהות השתיים בקריאה להשאירן בארץ. במכתבים שהעבירו לחבריהן כתבו הילדות: "זה הדבר הכי מפחיד שקרה לנו".

"ביום ראשון בשעה שש בבוקר דפקו לנו בדלת משטרת ההגירה", כתבה מיקה. "עכשיו אני פה במין כלא כזה עם המשפחה שלי. אבא שלי לא נמצא איתנו כי הם שומרים בין בנות לבנים. ממש קשה לנו כאן. אני ואחותי בקושי אוכלות. אמא שלי ממש דואגת לנו". עוד כתבה: "הם מתייחסים אלינו בכבוד, אבל אנחנו לא אמורים להיות כאן. רציתי להגיד תודה רבה לכל מי שעוזר לנו לצאת מפה, ועושה את כל מה שהוא יכול. זה עוזר לנו להישאר חזקים".

עוד בחדשות 13:

אם ובנה שגורשו לפיליפינים הורדו מהמטוס לאחר שהאם השתוללה

בית הדין קבע: האזרחית הפיליפינית וילדיה יגורשו תוך 45 ימים

מדוע האזרחית הפיליפינית וילדיה שוחררו ממעצר דרך יציאה צדדית?

המכתבים שהעבירו מאורין ומיקה לחבריהן שבאו להפגין מחוץ לדיון בבית המשפט
המכתבים שהעבירו מאורין ומיקה לחבריהן שבאו להפגין מחוץ לדיון בבית המשפט | צילום: UCI

מאורין סיפרה אף היא כי "ביום ראשון בבוקר קרה דבר מאוד עצוב ומפחיד. משטרת ההגירה דפקו לנו בדלת בשש בבוקר, באמצע שישנתי. אני לא ידעתי מה לעשות. אני רוצה לצאת מכאן, ולראות את החברים שלי ואת הבית ספר. מקווה שנצא מכאן. אנחנו בחדר בלי אבא שלי. אנחנו רוצים לצאת בקרוב".

במהלך הדיון בעניינן, קבע הדיין רג'א מרזוק כי דיון בשחרור בערבות יתקיים מחר בבית הדין לעררים בתל אביב.

חבריהן של מיקה ומאורין מפגינים נגד גירושן מחוץ לדיון בכלא גבעון
חבריהן של מיקה ומאורין מפגינים נגד גירושן מחוץ לדיון בכלא גבעון | צילום: Uci

בשבוע שעבר גורשו לפיליפינים רוזמרי פרז, ובנה רוהאן בן ה-13. זאת, יממה לאחר מועד גירושם המתוכנן - שנדחה לאחר שהאם התפרעה במטוס, והשניים הורדו ממנו והוחזרו למתקן רשות האוכלוסין וההגירה בנתב"ג.

הדיון בבקשת הערעור על גירוש השניים נקבע להיום בבוקר, אך בתי המשפט המחוזי והעליון לא נענו לבקשת עורכי הדין להקפיא את הגירוש עד לקיומו. זאת, בין היתר, בשל היותה של האם שוהה בלתי חוקית מאז 2007, והעובדה שלא הסדירה את מעמדה ומעמד בנה.

רוזמרי ורוהאן פרז
רוזמרי ורוהאן פרז

יממה קודם לכן אישר בית הדין את הגירוש של האם ובנה והם נלקחו לטרמינל 3 לקראת הטיסה, לאחר שעורכי הדין של השניים הגישו בקשות דחופות לבית המשפט למתן צו ביניים להקפאת הגירוש – וכאמור נדחו.

לאחר שהורדו מהטיסה ביום ראשון בערב, הגיעו עשרות חברים ותומכים להפגין מחוץ למתקן. "פשוט זרקו אותנו למטוס בלי כלום", סיפר אז רוהאן. "אמרתי להם: אני רוצה להישאר פה, לא עשינו כלום רע, אמרתי שאני מתחנן להישאר פה. אין להם לב. הם חושבים רק על חוקים, לא אכפת להם איך אנחנו מרגישים".