160 אלף מטיילים ברחבי הארץ; שיא של כל הזמנים באגמון החולה

למרות מזג האוויר הלא יציב, עשרות אלפים ניצלו את חול המועד וביקרו באתרים שונים, בהם נחל קינה בשומרון, מצדה ועין גדי, יער המלאכים והבניאס. בנחל השופט ביערות רמת מנשה נרשם עומס חריג

זמן צפייה: 01:43

למרות הדיווחים על מזג אוויר גשום, כ-160 אלף איש ניצלו היום (שני) את חול המועד פקדו את שמורות הטבע והגנים הלאומיים ברחבי הארץ. באגמון החולה נרשם שיא של כל הזמנים, כאשר מעל לעשרת אלפים מטיילים ביקרו באתר. כמו כן, רבים הגיעו לנחל השופט ביערות רמת מנשה, ומקק"ל נמסר כי הציבור מתבקש לא להגיע למקום בעקבות העומס שנוצר.

סנפלינג, סדנאות והופעות: כל ההמלצות לטיולים בפסח

מופע הסוסים בהיפודרום בגן לאומי קיסריה | צילום: מועצה אזורית חוף הכרמל

באתרים נוספים נרשמו כמויות גדולות של מבקרים - באזור הדרום רבים הגיעו לבית אשר בפרק נחל באר שבע, יער יתיר, פארק ירוחם ויער המלאכים. באזור המרכז המונים טיילו ביער חורשים, יער אילנות ורמת מנשה, פרק קנדה, יערות בן שמן ועוד. בצפון הארץ רבים ביקרו ביער בירייה, פארק גורן, יער שוויץ ופארק אדמית.

יער יתיר | צילום: יערני ועובדי קק״ל

בחוף הכרמל דיווחו על אלפי מבקרים, בין היתר בחוות הסוסים, באתרים חקלאיים, פרק הדיג, מסלולי הטבע שמורת דור הבונים ויערות הכרמל. כמו כן, אלפים הגיעו למופע הסוסים בהיפודרום בגן לאומי קיסריה.

גם בגוש עציון הגיעו תיירים רבים, וביקרו בין היתר בפסטיבל האביב ביער תקוע ובחוות ארץ האיילים. בנחל קינה, במועצה אזורית שומרון, ניצפו כ-3,000 מטיילים ובמרפסת של המדינה נראו כ-25 אלף.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-environment-20190422-1723' autoplay='0' credit='שלומית שביט רשות הטבע והגנים' desc='מטיילים במכתש רמון ' kid='1_dg2cr81v' duration='21'']

פארק ירוחם | צילום: אורנית גינת, רכזת קהילה ויער

כמו כן, אתרים בולטים נוספים היו הגנים הלאומיים קיסריה, עם למעלה מ-7,000 מטיילים, מצדה עם כ-4,500 מבקרים, ולבית גוברין, אשכול וירקון תל אפק הגיעו למעלה מ-3,000 מטיילים בכל אחד מהם. כמו כן, בעין גדי טיילו למעלה מ-5,000 איש, ובבניאס, מערת הנטיפים ועיינות צוקים היו כ-3,000 מטיילים בכל אחד. כמו כן ,במהלך הלילה הגיעו כ-7,000 איש ללון בחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים.

סיור לילי בפארק תמנע | צילום: מועצה אזורית חבל אילות
גבעת התנ''ך תל חייא באיתמר | צילום: מועצה אזורית שומרון

בתוך כך, רשות הטבע והגנים נערכת למאות אלפי מטיילים בימים הקרובים. בין הפעילויות הבולטות שיתקיימו מחר – "רוכבים על הזמן  ומופע הסוסים בהיפודרום" בגן הלאומי קיסריה, "צרים על אפולוניה" בגן הלאומי אפולוניה, "הכפר הנבטי והשוק הססגוני" בגן הלאומי ממשית עם מופע הלילה, "האימפריה חוזרת לגן הלאומי בית שאן", רוח מדבר" בחאן השומרוני הטוב, "להציל את ממלכת האור" בקומראן ו"מסתורי ארמון המלך" בהרודיון. פעילויות בולטות נוספות יהיו ה"עיר עבדת מתעוררת לחיים" בגן הלאומי עבדת ו"מנורות במערות" בגן הלאומי בית שערים. פרטים נוספים ניתן למצוא באתר רשות הטבע והגנים.

מכתש רמון | צילום: שלומית שביט רשות הטבע והגנים

שאול גולדשטיין, מנכ"ל רשות הטבע והגנים אמר: "מזג האוויר היום לעומת אתמול כבר השתפר ואפשר לצאת לטייל בשטח. קצת גשם קצת רוח, אבל זו חוויה וזוכרים את זה לטובה. רשות הטבע והגנים מזמינה אתכם לאתרים עם הפעילויות הרבות שאנו מקיימים, אבל גם לטבע הפתוח לראות זרימות ואת הפריחה המרהיבה. זה חול המועד - צאו לטייל".

יו״ר מרכז המועצות האזוריות וראש המועצה האזורית מרחבים, שי חג׳ג׳, סבור כי גשמי הברכה בחורף ובימים האחרונים, הביאו לזרימה יפה בנחלים שלדבריו ״אי אפשר לפספס. החל ממחר צפויה התחממות ונדיר לטייל בעונה הזו ולראות את הנחלים זורמים בכמויות האלה.״ והוסיף ״גם הפריחה עשירה, מזג האויר הצפוי מצוין וכל אתרי התיירות במרחב הכפרי, במועצות האזוריות, ערוכים לקלוט את המטיילים הרבים. צאו ותהנו מהטבע המרהיב של נופי ארצנו ושימרו על הניקיון".

בקניון "עופר" שבפתח תקווה דיווחו כי 40 אלף מבקרים הגיעו אתמול לקניון, כאשר ביום רגיל מגיעים לשם כ-25 אלף איש. המתחם העמוס ביותר, על פי הנתונים, היה מתחם הילדים – המשחקים והכדורים בג'ימבורי, ואליו הגיעו באופן מפתיע כוכבות הילדים מור ושי-יה מ"סיבת יצירה".