אריאל צפריר מת במסיבת הטבע: "חור בלב שאין מה שימלא אותו"

בן ה-19 התמוטט אתמול באירוע סמוך למחלף מאחז שבדרום, לאחר שככל הנראה התייבש. אמו ספדה לו וכתבה: "היית ילד שמח ומתוק, הכאב גדול מנשוא"

זמן צפייה: 02:23

אריאל צפריר הוא הצעיר שהתמוטט ומת אתמול (שישי) במסיבת טבע סמוך למחלף מאחז שבדרום, לאחר שככל הנראה התייבש. אמו ספדה לו וכתבה: "יום אחד אתה חושב שאתה קם ליום מקסים ושיגרתי, אבל מישהו שם למעלה מחליט אחרת".

"תמיד היית ילד שמח ומתוק שעוזר ושם לב לכל הפרטים. הלכת למסיבה שממנה לא חזרת. הכאב גדול מנשוא החור הזה בלב שאין מה שימלא אותו. זה נורא, אריאלי שלי אהוב יקר, נשמה טובה שלנו. אני כבר מתגעגעת אלייך. מה נעשה? איך ממשיכים מכאן?".

כאמור, צפריר התמוטט אתמול במהלך מסיבת טבע סמוך למחלף מאחז שבדרום, זאת לאחר שככל הנראה התייבש. הוא פונה לבית החולים סורוקה שבבאר שבע תוך ביצוע פעולות החייאה, שם נאלץ הצוות הרפואי לקבע את מותו. הצעיר הובא מחוסר הכרה לחניון של שמורת פורה, שם חבר לצוות מד"א שהעניק לו טיפול רפואי כשמצבו אנוש. שמונה עוכבו לחקירה בחשד שארגנו את האירוע.

המחדל המשטרתי במסיבת הטבע - שנגמרה בהתמוטטת צעיר בן 19
המחדל המשטרתי במסיבת הטבע - שנגמרה בהתמוטטת צעיר בן 19 | צילום: חדשות 13

יש לציין כי התמוטטות הצעיר הייתה יכולה להימנע. זאת בעקבות טענת תושב האזור שבה נערכה המסיבה, שאמר כי התקשר למוקד המשטרה בשעה בשעה 9:45 בבוקר והתלונן על כך שיש במקום מסיבה לא חוקית, והצעיר פונה רק בשעה 13:00. בשיחה אמר האזרח למוקד כי "נשמעים בומים חזקים של מוסיקה. הם כמה עשרות. זה בניגוד לחוק בגלל הקורונה. העניינים שם יוצאים משליטה, תשלחו ניידת".

השוטר במוקד ענה לאזרח שם מכירים את המסיבה ושזה בטיפול. האזרח, הציע לו עזרה באיתור המיקום אבל השוטר ענה לו שאין צורך. כעת, מהמשטרה נמסר בתגובה: "יצאו ניידות מתחנת רהט, חרשו את האזור ולא איתרו את המסיבה". במקביל, המשטרה עצרה את מארגן המסיבה בחשד להמתה בקלות דעת ושיבוש הליכי משפט.

"הצעיר שכב במושב אחורי של רכב כשהוא מחוסר הכרה וחם מאוד למגע", סיפר פרמדיק מד"א ג'וש ויינשטיין. "מיד התחלנו בטיפול רפואי מציל חיים שכלל קירור וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות שכללו נוזלים, הנשמות, עיסויים ומתן תרופות. פינינו אותו במצב קריטי תוך המשך ביצוע פעולות החייאה לבית חולים".

אילן חלילי, חובש באיחוד הצלה שהגיע גם כן למקום, הוסיף: "הצעיר הובא ברכב כשהוא ללא הכרה. ביצענו בו פעולות החייאה ממושכות, וייתכן כי איבד את ההכרה כתוצאה ממכת חום עקב מזג האוויר השרבי". "לאחר פעולות החייאה ממושכות שביצענו בו", המשיך יעקב וינברג, סגן ראש סניף איחוד הצלה בקריית גת, "הוא פונה לבית החולים כשמצבו בשלב זה מוגדר אנוש".