הקניונים ייסגרו, חופי הים יישארו פתוחים: כך ייראה סוף השבוע

הסגר החלקי ייכנס לתוקפו ב-17:00, אולם גורמים בענף המסחר מתכוונים למרוד בטענה כי ההנחיות רלוונטיות רק לסופ"ש הבא. הפארקים ואתרי התיירות יהיו פתוחים, המסעדות יפעלו תחת מגבלות

זמן צפייה: 01:09

הסגר החלקי בסופי שבוע שעליו הכריזה הממשלה בשבוע שעבר ייכנס היום (שישי) לתוקף בפעם הראשונה. כזכור, מאז ההכרזה ריככו השרים את ההגבלות, ואלה שיחלו היום לא יהיו דרמטיות במיוחד.

חופי הים והבריכות, כמו גם הפארקים ואתרי התיירות, ימשיכו להיות פתוחים לכל אורך סוף השבוע. זאת, בין היתר בעקבות עמדת ועדת הכנסת לפיה עדיף לפזר את האוכלוסייה במקומות רבים יותר ופתוחים, כדי למנוע התקהלות במקומות צפופים.

קורונה בירושלים
קורונה בירושלים | צילום: רויטרס

במקביל, לאחר קרב ממושך של המסעדנים, הם יוכלו לפתוח את בתי העסק, אך תחת המגבלות שאותן קבעה הממשלה - 20 איש בחלל סגור ו-30 נוספים בחוץ. בבתי הכנסת יתקיימו תפילות שאליהן יורשו להגיע עשרה אנשים בלבד.

הקניונים ייסגרו החל מהשעה 17:00, בהתאם להוראות הממשלה. יש לציין כי שעות הפעילות המרכזיות הן בבוקר ובצהריים, כך שהנזק הכלכלי שייספגו מרכזי הקניות יהיה נמוך יחסית. עם זאת, גורמים בענף המסחר והקמעונאות אומרים כי יפתחו גם בשבת את החנויות ומרכזי הקניות הפתוחים, בניגוד להנחיות.

קורונה בתל אביב
תל אביב בימי הקורונה | צילום: רויטרס

גורמים אלו נשענים בין היתר על מסמך של המשטרה שממנו עולה לכאורה כי ההגבלה שמחייבת סגירה משישי בשעה 17:00 ועד יום ראשון בבוקר, תיכנס לתוקפה רק ב-26.7, כך שלטענתם כלומר רלוונטית רק לסוף השבוע הבא.

מכוני הכושר יישארו סגורים בינתיים, כאשר עד יום ראשון הממשלה תצטרך להגיע עם המכונים להסכם בנוגע לתנאי הפתיחה של חדרי הכושר והסטודיו או לחלופין בפיצויים לענף. אולמות התרבות יישארו סגורים גם הם, וכך גם מכוני היופי, המספרות והספריות.