"אני מכור לאוכל": הישראלים שניסו הכול כדי לרדת במשקל

רבים מכירים את המלחמה היום-יומית עם עודף המשקל, ומנסים שלל שיטות כדי להפחיתו. יש מי שמצא את הפתרון בניתוח לקיצור קיבה, ואחרים השיגו את המטרה באמצעות תפריט קפדני - והרבה זיעה

זמן צפייה: 13:33

ישראלים רבים שסובלים מעודף משקל מכירים את המלחמה היום-יומית - דיאטה בלי פחמימות, דיאטה בלי שומנים, עם שומנים, 6:18, רק פירות, רק ירקות. יש מי שהגיעו לממדים שחייבו ניתוח כמו שדר הספורט משה פרימו, הראפר איתי לוקאץ' ואושיית הרשת רון יוחננוף. מהצד השני, מי שהצליחה לרדת בגדול ללא ניתוח זו עינב בובליל שהשילה 45 קילוגרמים. לוקאץ' מתמודד עם עודף המשקל מאז שהוא זוכר את עצמו. "אני מכור לאוכל", הסביר. "בגלל זה היום, כשאני מטפל בהתמכרות, אני יורד במשקל - אני לא משלים עם זה כי אני ממשיך לנסות לרדת כל הזמן, אני לא אדם שמתייאש בקלות. אני מבין שהסטטיסטיקה היא נגדי, אבל זה לא אומר שאי אפשר להמשיך לנסות".

הסטטיסטיקה היא לא רק נגד לוקאץ', היא נגד רוב האנשים - 95% מהאנשים שיורדים במשקל לא מצליחים לשמור על המצב הזה לאורך זמן. הם גם כנראה יחזרו להיקפים הקודמים ואולי גם יותר מכך. פרימו ירד 50 ק"ג, לאחר שאשתו הפצירה בו לרדת במשקל. כמו פרימו, רבים מהישראלים בוחרים לעשות "שרוול", כינוי לאחד הניתוחים המוכרים ביותר להקטנת קיבה. ישראל היא בין המדינות שבהן מספר ניתוחי ההרזיה הגבוה ביותר, כ-5,000 רק בשנה החולפת. לדברי פרימו, הניתוח שעשה הוא הנקודה הכי משמעותית בחייו - "מאז החיים שלי השתנו לטובה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בצל המגפה: פרס נובל לשלום לתוכנית המזון העולמית של האו"ם

3,693 נדבקים ביממה; שיעור הבדיקות החיוביות – הנמוך זה חודש

גל שריפות: אלפי תושבים פונו מבתיהם בכמה יישובים בארץ

עינב בובליל
עינב בובליל | צילום: חדשות 13

זה נראה כמו הפתרון האידיאלי, הדרך המהירה ביותר לעשות את מה שעד היום לא הצלחנו - לרזות והרבה. גם הדרך של יוחננוב למידות הקטנות בחולצה הייתה רצופה בעליות ובירידות, ולטענתו, הוא מתחרט על הניתוח. "בסופו של דבר, הניתוח הזה הוא מין פלסטר זמני", אמר. "יש קיבה שנחתכת, נפצעת, זה שריר, תופרים אותה ואז לוקח לה זמן להחלים. היא צומחת בחזרה, רק שאין יותר ספיגה של ויטמינים ואתה יכול לחזור להיות שמן".

הדרך של עינב בובליל מהתמונות לעינב של היום הייתה במסלול הארוך, בלי ניתוח, זה שכולל שינוי משמעותי באורח החיים עם מעט אוכל והרבה זיעה. היא סיפרה: "לא היה לי כיף לקום ולהסתכל במראה, לא היה לי כיף לקנות בגדים. אם היו מזמינים אותי לאירוע, בשבילי זה היה סיוט. עכשיו אני לא מאמינה לבנות שאומרות, טוב לי עם איך שאני - למה הן עושות פוטושופ בתמונות?". קשה להיות שמן, קשה לרזות וקשה אפילו יותר להישאר ככה. אם השמנה היא מחלה, צריך כמובן לטפל בה, אבל ברגש.