התקהלויות ועימותים עם המשטרה: הפרת ההנחיות במגזר החרדי נמשכת

על אף הסגר נרשמו הפרות של ההגבלות בי-ם, ביתר עילית ומודיעין עילית. אדמו"ר בבני ברק לחסידיו: "לפתוח הכול ולא לצרף למניינים מלשינים" • תיעוד: שוטר משליך דלי על ילד וגורר אותו לניידת

זמן צפייה: 00:23

הפרת הנחיות הסגר שחל בעקבות התפשטות מגפת הקורונה נמשכות גם היום (ראשון) במגזר החרדי בירושלים, בביתר עילית ומודיעין עילית. בבני ברק, האדמו"ר מביאלא קרא לחסידיו "להשאיר הכול פתוח ולא לצרף למניינים את המלשינים".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-13180410' autoplay='0' credit='שמחה חסיד' desc='מעצר ילד בביתר עילית' kid='1_9xjzjp8g' duration='34'']

בתוך, כוחות משטרה פשטו על בית כנסת של הפלג הירושלמי במודיעין עילית, עקב הפרת ההנחיות. במקום התפתחו עימותים, כאשר בין היתר שוטר תועד כשהוא משליך דלי על ילד בן 10, חונק אותו וגורר אותו לניידת.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "במהלך פיזור של עשרות מתקהלים בביתר עילית הושלכו לעבר הכוחות אבנים וחפצים. חשוד שנצפה משליך בלוק לעבר הרכב המשטרתי נעצר על ידי השוטרים. לצד האמור אנו רואים בחומרה את התנהלות השוטר במקום שנוגדת את ערכי הארגון. בהתאם מפקד המחוז הנחה להעביר את חומרי התיעוד לבדיקת מח"ש בהקדם".

עו"ד איתמר בן גביר המייצג את הילד התייחס למקרה: "דמו של הציבור החרדי הינו הפקר. הסרטון מלמד על אובדן עשתונות של המשטרה. אנו דורשים השעיית השוטר עוד הערב. המשטרה משקרת כאשר היא טוענת שהילד החזיק אבן ומדובר בעלילה כמיטב המסורת של מקצת מהשוטרים בארץ שנתפסים פועלים באלימות אבל גם אם הילד עבר עבירה ולא היא: לשוטר אסור להתנהג באלימות ולפעול כאחרון העבריינים. השוטר לא רק זרק על הילד דלי אלא גם חנק אותו ונתן לו אגרוף. השוטר צריך להיעצר עוד הלילה. מחר בבוקר תוגש תלונה במח"ש ואנו שוקלים תביעה אזרחית".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-13220410' autoplay='0' credit='ניצן שפירא' desc='תפילה בניגוד להנחיות ' kid='1_m0174ma2' duration='11'']

בד בבד, המשטרה ביצעה שימוע אזהרה לאדמו"ר מקרעטשניף בחסידות שנמצאת בקריית גת. זאת, לאחר ששוטרים שהגיעו למקום בתפילה המונית, חרף העובדה שאמש פוזרה בחסידות התקהלות אסורה.

קריאה להשאיר את העסקים פתוחים, למרות הסגר
קריאה להשאיר את העסקים פתוחים, למרות הסגר | צילום: חדשות 13

כידוע, ההתפרצות במגזר החרדי חמורה משמעותית ביחס ליתר האוכלוסייה. בירושלים אובחנו בשבוע החולף 4,142 נדבקים. בבני ברק - 3,426, במודיעין עילית יותר מ-1,500, בבית שמש כמעט 900 ובאלעד יותר מ-750 תושבים אוחבנו חיוביים לנגיף.

הפרות סדר במגזר החרדי
הפרות סדר במגזר החרדי | צילום: חדשות 13