"ציוני ענק": שר האוצר לשעבר יגאל כהן אורגד מת בגיל 82

כהן אורגד כיהן בתפקיד הבכיר בממשלת שמיר, ומאז שנת 2012 שימש נגיד אוניברסיטת אריאל בשומרון. רה"מ נתניהו ספד לו: "היה איש ארץ ישראל שהאמין בה והקדיש את חייו למענה"

יגאל כהן אורגד
יגאל כהן אורגד | צילום: החדשות 13

יגאל כהן אורגד, לשעבר שר האוצר בממשלת שמיר ונגיד אוניברסיטת אריאל בשומרון, מת היום (שלישי) בגיל 82.

אורגד מונה לתפקיד שר האוצר ב-1983 וכיהן בו כ-11 חודשים. אחד מתפקידיו המשמעותיים היה יו"ר הוועד הפועל של המכללה האקדמית יהודה ושומרון, שהפכה אוניברסיטת אריאל בשומרון. כהן אורגד פעל רבות עבור המהלך, וב-2012, כשהוכרה על ידי המל"ג, כיהן בתפקיד נגיד האוניברסיטה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

אש באמזונס: המידע המוטעה שמופץ ברשתות אודות שריפות הענק

פיגוע הדקירה בגוש עציון: צה"ל מיפה בתים של 3 חשודים בסיוע

"רשע": גרפיטי אנטישמי רוסס על קיר ישיבה בניו יורק

בעקבות ההודעה על מותו, חברי כנסת ופוליטיקאים רבים מרחבי הקשת הפוליטית ספדו לו. ראש הממשלה מסר כי הוא אבל על לכתו של כהן אורגד וכתב כי "יגאל היה איש תנועת החירות ותנועת בית"ר שהאמין בארץ ישראל והקדיש את חייו למענה. כשר האוצר יגאל דגל בכלכלת השוק החופשי. כאיש ארץ ישראל ראיתי ביגאל שותף לדרך להקמת אוניברסיטת אריאל, האוניברסיטה הראשונה בשומרון, מפעל חייו שימשיך לעוד שנים רבות את דרכו ומורשתו".

ח"כ גדעון סער ספד לכהן אורגד וכתב: "הוא לחם כל חייו למען ארץ ישראל. איש תנועת החרות, אידיאולוג, שר האוצר בממשלתו של יצחק שמיר. עד יומו האחרון היה מנוע רב-עוצמה למען אוניברסיטת אריאל. יהי זכרו ברוך".

יגאל כהן אורגד
יגאל כהן אורגד | צילום: SA'AR YA'ACOV, לע''מ

שר החינוך רפי פרץ מסר כי "הוא היה מבניה היפים של הציונות. איש ציבור בנשמתו, שר אוצר מסור והרוח החיה של האוניברסיטה באריאל. בחודשים האחרונים שוחחנו לא מעט הדאגה שלו לאקדמיה בכלל ולאוניברסיטה באריאל בפרט תמיד היתה בראש מעייניו".

ח"כ יועז הנדל הספיד את שר האוצר לשעבר אף הוא, וכתב: "אין אחד שפגש את יגאל כהן אורגד ולא התרשם מהחזון שהיה לו להקמת אוניברסיטת אריאל ובעיקר ממימוש מפעל חייו".

ממפלגת העבודה-גשר נמסר: "כהן-אורגד, איש בית"ר ותנועת חרות, היה יריב פוליטי מכובד וראוי, איש חזון ומעש, שהיה ממקימי האוניברסיטה באריאל. מביעים את צערנו העמוק על פטירתו".