"מסתכלת מלמעלה - וגאה בי": אחיה של הילה בצלאלי הולך בדרכה

9 שנים אחרי מותה של סגן בצלאלי, אשר נהרגה באסון קריסת גשר התאורה על רחבת המסדרים בה הרצל, אחיה אור החליט להתגייס לחיל הרפואה - בדיוק כמו הילה. "היא הייתה הדבר הכי חשוב לי"

זמן צפייה: 01:13

תשע שנים עברו מאז קריסת גשר התאורה על רחבת המסדרים שבהר הרצל, שכתוצאה מכך נהרגה סגן הילה בצלאלי, שהייתה לקצינה בחיל הרפואה ועמדה להגשים את חלומה לצעוד על רחבת הר הרצל ביום העצמאות של שנת 2012. כעת, אחיה הקטן אור בצלאלי, שזוכר כל פרט מהאסון הנורא, צועד בדרכה של הילה והתגייס גם כן לחיל הרפואה כדי לסגור את המעגל. "איבדתי משהו שהוא חלק ממני. אחותי הייתה הדבר הכי חשוב לי, והיא באמת תרמה לי ותמכה בי בכל דבר שעשיתי", סיפר אור.

צוות חדשות 13 ליווה את אור בחודשיים האחרונים, בעודו נמצא בעיצומו של קורס הפרמדיקים. "התנדבתי במד"א כדי כן להמשיך את הדרך של הילה. מבחינתי היא דמות להערצה. היא עשתה דברים מדהימים בחיים שלה ואני רוצה להמשיך את דרכה ולעשות דברים מדהימים וכן, הייתי ממש גאה בה.", אמר אור. מנגד, סיפר כי "מאוד חסרה לי העזרה והתמיכה שלה. מצד שני, גם הצחוקים שלה ולפעמים הקטע הזה שקצת קשה לי ומעט רע לי, ואז היא באה והייתה מצחיקה אותי".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

"ביקשתי נשיקה אחרונה": אלמנת הטייס שנפל על האהבה שנגדעה

ברני מיידוף, שהורשע בהונאה הגדולה בהיסטוריה, מת בתאו בכלא

למען איציק סעידיאן: עשרות עמדו בצפירה מחוץ לאגף השיקום בפ"ת

אור בצלאלי, אחיה של סגן הילה בצלאלי
אור בצלאלי, אחיה של סגן הילה בצלאלי | צילום: חדשות 13

סיגלית בצלאלי, אמם של הילה ואור, סיפרה בעקבות האובדן של בתה כי "אני לא סולחת למה שקרה. הייתה שם רשלנות פושעת. עוד חיילים ימותו, אמרתי את זה ואני אגיד". עוד אמרה האם: "אני באמת מתעוררת בימים האלה, ערב חג, והחיים לא טובים בלעדיה. אין עצב יותר מזה. שאף אחד לא יזכה לאבד ילד. זה פשוט בלתי נתפס. אין שום דבר שאני אגיד לכם שזה בסדר. זה ממש לא בסדר".

עם זאת, היא גאה בבנה שבחר לזכור ולהנציח את אחותו שנפלה בעת מילוי תפקידה: "יש לי ילד מהמם. אני יודעת שהוא בטח אומר לעצמו עכשיו, 'אימוש, תרגיעי'. בדיוק כמו שהילה הייתה אומרת. זה מביך אותו, אבל יאללה, לא זכותנו להביך את הילדים שלנו קצת?".

לאור מחכה עוד דרך ארוכה עד שיעמוד בעוד חצי שנה על רחבת המסדרים כדי לקבל את סיכת הפרמדיק. מבחינתו, אחותו הילה נמצאת שם איתו, משגיחה על אחיה הקטן. "אני מרגיש אותה איתי ואני מרגיש שהיא תומכת בי, עוזרת לי ומראה לי את הדרך. אולי היא מסתכלת עליי שם מלמעלה וקצת מעלה בה איזושהי גאווה והיא אומרת, 'זה האח שאני גידלתי. זה האח שתמכתי בו'".