בפעם הרביעית השבוע: אסיר בכלא חרמון טען - "יש לי דיבוק"

האסיר השתולל במשך חצי שעה תוך שהוא צועק "יש בי נשמה" ו"רוצים להרוג אותי". ההנהלה התייעצה באופן מיוחד עם רב הכלא ושייח בשל התופעה. בשב"ס בודקים את המקרים וטוענים: "לא זומן גורם דת"

זמן צפייה: 01:24

בימים האחרונים אסירים בכלא חרמון טענו בכמה מקרים שונים ש"נכנס בהם דיבוק". היום (שלישי) אחד האסירים השתולל במשך חצי שעה תוך שהוא צורח "יש בי נשמה" ו"רוצים להרוג אותי". שישה סוהרים ניסו להרגיע אותו ללא הצלחה.

ככל הנראה מדובר במקרה הרביעי בתוך ימים ספורים, כאשר גם אסירים מוסלמים וגם יהודים לקו לכאורה בהתקף. בשל התופעה, הנהלת הכלא התייעצה באופן מיוחד עם רב הכלא ושייחים. אחד השייחים שנמצא באגף טוען שהוא הצליח לתקשר עם הרוח. ובשב"ס הודיעו שבודקים את המקרים. לאחר הפרסום אסירים משוחררים פנו לחדשות 13 וטענו כי אכן התופעה מוכרת והתחילו להתלונן עליה כבר משנת 2010.

כלא חרמון
כלא חרמון | צילום: חדשות 13

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הרב הראשי מחריף את הטון: "יש עולים שפיתחו רגשי אנטישמיות"

"עיראק: מכתב צבא ארה"ב על הנסיגה ממדינתנו – הצהרה מחייבת"

בצל הקרע בימין, סמוטריץ' סירב להיפגש עם רה"מ: "לא צריך עזרה"

עו"ד ווליד כבוב, מומחה למשפט פלילי שייצג חלק מהאסירים ששהו באגף, מסר בתגובה: "מדובר בטענות ידועות שצצו לא פעם אף לא פעמיים. על פניו, נדרש בירור מעמיק שכן מדובר במספר רב של אסירים שטענו את אותה טענה שנדמה כי אינה מצוצה מן האצבע".

משב"ס נמסר בתגובה: "לפיקוד בית הסוהר הגיע דיווח על אסיר הטוען כי הוא 'אחוז דיבוק'. סגל האגף הגיע למקום לבדוק את טענות האסירים. לא זומן שום גורם דת כזה או אחר לכלא. האסיר מטופל על ידי גורמי רפואה . לפני מספר חודשים דווח על טענה דומה שטופלה אף היא על ידי גורמי הרפואה".