לקראת אישור הממשלה: אלה ההקלות שנוספו במהלך הסופ"ש

במסגרת מתווה הפתיחה, הממשלה הוסיפה הקלות חדשות, בהן כניסה של עד 5% מהמשתתפים באולמות אירועים ללא תו ירוק, מרווח 2 מטר בין שולחנות במסעדות והגדלת היעדים בחו"ל מהם ישראלים יוכלו לשוב

מסעדה בזמן הקורונה
מסעדה בזמן הקורונה | צילום: רויטרס

הממשלה צפויה לאשר הערב (שבת) את תקנות הפעימה השלישית במתווה פתיחת המשק, שיחולו בין היתר על תחומי החינוך, המסעדנות והאירועים, מלונאות, תרבות וספורט ונתב"ג.

בין ההקלות החדשות שנוספו במהלך הסופ"ש בתחום האולמות והאירועים, תחול מגבלת התקהלות לפיה התפוסה תהיה עד 50% ולא יותר מ-300 איש במתחם, כאשר הכניסה תותר לנושאי תו ירוק, ועד 5% לחסרי תו ירוק שיוכלו להיכנס בתנאי שיציגו תוצאות בדיקה שלילית.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

תאונה קטלנית בצפון: רוכב אופניים חשמליים נדרס למוות בקריות

במרכז-שמאל שוקלים: בנט יכהן כראש ממשלה ראשון ברוטציה

"אני לא מרגישה אשמה": האישה שהורשעה ברצח בעלה שוברת שתיקה

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

בתחום המסעדנות, הישיבה בפנים תותר לבעלי תו ירוק, וזאת לפי תפוסה של 75% ולא יותר מ-100 סועדים. הישיבה בחוץ תותר גם ללא תו ירוק, בעוד שכמות האנשים תהיה עד 100. כמו כן, בעקבות לחץ המסעדנים, המרחק בין השולחנות יעמוד על 2 מטרים, במקום 2.5 כפי שנכתב בטיוטת התקנות.

בעניין פתיחת נמל התעופה בן גוריון, הממשלה סיכמה כי החל ממחר ישראלים יוכלו להגיע מחמישה יעדים יומיים, בהם ניו יורק, פרנקפורט, לונדון, פריז וקייב. עם אישור התקנות, יתווספו טיסות גם מטורונטו והונג קונג על פי הצורך ובאישור שרת התחבורה, בהתייעצות עם שרי הבריאות והחוץ. בנוסף, כמות הנוסעים החוזרים ארצה לקראת הבחירות תעשה בהדרגה, ולכן ממחר יוכלו להכנס 1,000 איש ועד 3,000 נוספים בהמשך השבוע.

בתחום החינוך, החל ממחקר יתקיימו לימודים בכיתות ז'-י' בערים ירוקות, צהובות וכתומות גבוליות, משמע שציונם הוא 7 לכל היותר ברמזור הרשויות המקומיות, ושיעור המחוסנים בהם בגילאי 50 ומעלה הוא 70% וגבוה יותר.

ילד עולה במדרגות בית הספר
ילד עולה במדרגות בית הספר | צילום: צילום מסך

כמו כן, תתאפשר פתיחתם של מוסדות להשכלה גבוהה, מוסדות הכשרה ומוסדות תורניים על תיכוניים לתלמידים בעלי תו ירוק בלבד, וזאת בתנאי שהמוסדות יבטיחו את קיומם של לימודים מרחוק לתלמידים שאינם בעלי תו ירוק. התנאים שיכולו על המוסדות כוללים: עד 300 איש ולא יותר מתפוסה של 75%, הפרדה של לפחות ארבעה מטרים בין המרצה לסטודנטים ותליית שלט על המוסד שהוא פועל בהתאם למתווה תו הירוק. למוסד לימודי שיכניס אדם ללא תו ירוק יעמוד על 5,000 שקלים.

זאת ועוד, פנימיות עד גיל תיכון יוכלו לפעול במסלול "הפתוח" או "הסגור", בדומה לפנימיות על תיכוניות, מגבלת ההשתתפות בקורסים והכשרות מעשיות לבגירים תעלה ל-20 משתתפים במקום 10, תתאפשר פעילות חוגים לילדים ובתנועות הנוער ניתן יהיה לפעול בקבוצות קבועות של עד 50 בני אדם בשטח פתוח.

בתי המלון נערכים לפתיחה מחדש
בתי המלון נערכים לפתיחה מחדש | צילום: צילום מסך

החל ממחר תותר הפעלת חדרי האוכל בבתי מלון, כאשר תתאפשר תפוסה של עד 50% ולא יותר מ-300 איש.

באירועי תרבות וספורט, בתי תפילה וכנסים - עד 500 איש יוכלו לשהות במבנה סגור ועד 750 איש בשטח פתוח. באולם או אצטדיון עם מעל 10,000 מושבים, תותר כניסת עד 1,000 איש במבנה סגור ועד 1,500 איש בשטח פתוח.

חופה באולם אירועים
חופה באולם אירועים | צילום: צילום מסך