משפחת יששכר נפגשה עם אוחנה: ביקשה לעכב את הסגרת ההאקר הרוסי

עורך דינה של משפחת יששכר אמר בתום הפגישה כי ביקשו משר המשפטים להימנע מהסגרת אלכסיי בורקוב לארה"ב: "הנסיבות שמכתיבות את שיקול הדעת הן הומניטריות"

זמן צפייה: 00:47

שר המשפטים אמיר אוחנה נפגש הבוקר (שישי) עם עורכי דינה ונציגי משפחתה של נעמה יששכר לקראת הסגרתו של ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב לארצות הברית. עורך דינה של המשפחה, בועז בן צור, אמר כי המשפחה ביקשה מאוחנה להפעיל את סמכותו כדי שלא יוסגר ההאקר לארה"ב.

"נדמנו לנו שמדינת ישראל עושה מאמצים ניכרים כדי לגרום להחזרתה של נעמה, אבל אנחנו חושבים שיש עוד דברים שצריך לעשות", אמר בן צור בתום הפגישה. "הבקשה שלנו הייתה צנועה לדעתנו - ביקשנו לדעת היכן הדברים עומדים, להבין איזה מאמצים נעשים".

נעמה יששכר
נעמה יששכר | צילום: חדשות 13

"ביקשנו מהשר להימנע מתוקף סמכותו החוקית מביצוע הסגרה לארה"ב, יש לו שיקול דעת להימנע", המשיך בן צור. "הנסיבות שמכתיבות את שיקול הדעת הן הומניטריות. אנחנו חושבים שאין מקרה מובהק הומניטרי שבו אזרחית ישראלית, שלא באשמתה, נקלעה לסיטואציה שבה היא לא ביצעה איזשהו מעשה עבירה ממשי, אם בכלל, ומוצאת על עצמה עם גזר דין שמוסכם על כולם שהוא נועד להשיג תכליות זרות. מדובר על פגיעה הומניטרית מהמעלה הראשונה. הפגיעה הזאת צריכה לשמש ככלי כבד משקל בכל ההליכים וההחלטות שתתקבלנה. אוחנה אמר שהדברים יישקלו ותתקבל החלטה".

כמו כן, מטעמה של המשפחה הובהר כי ככל שהשר יורה על ביצוע הסגרה, בכוונתה לעתור לבג"ץ נגד החלטת שר המשפטים.

במקביל, מתוכננות להיערך מחר שתי הפגנות, בתל אביב ובניו יורק, בקריאה לשחרורה של נעמה. ליעד גולדברג, אחותה של נעמה, שמובילה את ההפגנות אמרה: "אני ונעמה גדלנו בניו ג'רזי, וההפגנה בניו יורק תהיה מול הקונסוליה הרוסית, ב-13:00 בצהריים, ביום שבת. ובתל אביב זה יהיה בכיכר הבימה. אנחנו מצפים ל-600 איש בתל אביב ולפחות למאה איש בניו יורק, אז אנחנו מקווים לעשות מספיק רעש כדי לשחרר אותה".

ביום שלישי העביר ראש הממשלה בנימין נתניהו בקשה רשמית, בשמו ובשם נשיא המדינה ראובן ריבלין, לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין ובה הם מבקשים הענקת חנינה לנעמה יששכר ואת החזרתה לישראל. הבקשה הועברה לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

משפחתה של נעמה יששכר בתגובה לבקשה שהעביר נתניהו לפוטין: "אנו מודים לראש ממשלת ישראל על הנחישות כמדינאי והחמלה כאדם וכאב לילדים. אנו מקווים שמערכת היחסים הטובה של ראש הממשלה עם הנשיא פוטין תסייע להוציא את נעמה מהכלא הרוסי בימים הקרובים לאחר שהוגש נגדה כתב אישום על עבירה שכלל לא ביצעה".