תיעוד: ח"כ עופר כסיף הוכה בעימות עם שוטרים בהפגנה במזרח י-ם

חבר הכנסת מהרשימה המשותפת השתתף בהפגנה בשיח ג'ראח, במהלכה הותקף באלימות ונזקק לטיפול רפואי במקום. מח"ש פתחה בבדיקה, מפקד מחוז ירושלים הורה לתחקר את האירוע. במערכת הפוליטית גינו

זמן צפייה: 05:01

חבר הכנסת עופר כסיף מהרשימה המשותפת הותקף היום (שישי) על ידי שוטרים במהלך הפגנה שבועית שהתקיימה בשיח' ג'ראח שבמזרח ירושלים. "לא היה לי שום שיח עם השוטרים, ופתאום משום מקום אחד השוטרים הנחית לי אגרוף לעין ושבר לי את המשקפיים", אמר כסיף בריאיון לחדשות 13 לאחר המקרה.

מנגד, במשטרה טוענים כי משתתפי המחאה החלו להפר את הסדר במקום ולא נשמעו להנחיית כוחות הביטחון שהורו על פיזורה. בהמשך, על פי המשטרה, כסיף תקף את אחד השוטרים, תוך שהוא בעט וחבט בו באגרופו. "השוטרים נאלצו להשתמש בכוח סביר על מנת לעצור את התוקף, מאחר ולא הזדהה במהלך האירוע וכשהתברר כי מדובר בחבר כנסת שוחרר במקום. מספר שוטרים נפצעו ונזקקו לטיפול רפואי", נכתב בהודעה מטעם המשטרה. בהמשך לכך, מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, הורה על תחקור האירוע. כמו כן, גם מח"ש פתחה בבדיקה.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2104091805 ' autoplay='0' credit='' desc='חבר הכנסת כסיף לאחר תקיפתו' poster='' kid='1_ti0l8y47' duration='38']

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

העולם אבל על לכתו של הנסיך פיליפ: "השפיע על אינספור דורות"

חשד לרצח בכפר איבטין: גבר נורה למוות, שני אחרים נפצעו קל

סמוטריץ': ברגע האמת אנשי הימין יתעלו ויבואו יחד לממשלה

חבר הכנסת עופר כסיף מהרשימה המשותפת לאחר שנפגע
חבר הכנסת עופר כסיף מהרשימה המשותפת לאחר שנפגע

האירוע גרר תגובות רבות במערכת הפוליטית, כשהבולטות הגיעו דווקא מחברי כנסת שמחזיקים בדעות הפוכות מאלה של כסיף. יו"ר הכנסת, יריב לוין, כתב: "הזדעזעתי לראות את האירוע החמור שבו חבר כנסת מוכה על ידי שוטרים. התנהגות ברוטלית כזו לא ראויה כלפי אף אזרח, לא כל שכן כלפי חבר כנסת הזכאי מכוח החוק לחופש תנועה על מנת שיוכל למלא את תפקידו".

‏יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, גינה גם הוא את האירוע: "אני מתעב את השקפותיו של ח"כ עופר כסיף אך את האלימות המשטרתית הברוטלית כלפיו אני רואה כמכות רצח לכנסת ישראל ולחסינות הפרלמנטרית. חרפה וסכנה".

גם יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', זעם על התקרית: "אירוע התקיפה של חבר הכנסת עופר כסיף על ידי שוטרים הוא חמור ובלתי מתקבל במדינת חוק דמוקרטית. חסינות חברי הכנסת קריטית למילוי תפקידם, ואינה עניין לצד כזה או אחר במפה הפוליטית. יותר מידי פעמים בתקופה האחרונה שוטרים מפירים את החוק בעניין הזה ומשטרת ישראל נדרשת לבדק בית רציני".