הורים לתינוקות טוענים: תחליף החלב של "נוטרילון" גורם להקאות

בימים האחרונים סערה הרשת בעקבות טענות של ישראלים על כך שילדיהם, שצרכו את מזון התינוקות, סבלו מתסמינים מדאיגים - בהם גזים, התפתלויות ופליטות. "כולם פוחדים ממשבר דומה לפרשת 'רמדיה'"

זמן צפייה: 02:20

בימים האחרונים הורים רבים לתינוקות מתלוננים על תגובות מדאיגות של בניהם ובנותיהם לאחר שצרכו מתרכובת המזון של "נוטרילון", הספקית השלישית בגודלה של מזון תינוקות, שמחזיקה בנתח שוק של 19% בישראל.

בת אל, אם לתינוקת בת שבעה חודשים מדרום הארץ, הבחינה לאחרונה בתגובות חריגות של בתה בכל פעם אחרי האוכל. "היא התחילה לקבל את זה לא טוב: כאבי בטן כמו שתינוק מרגיש כשהוא בן חודשיים. גזים, התפתלויות, פתאום חזרו הפליטות. חשבתי שזה משהו שהוא רק אצלי, אבל פתאום התחלתי לראות פוסטים על 'נוטרילון' שלהרבה אמהות זה קורה".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

סקר חדשות 13: הליכוד וכחול לבן בשוויון; גוש הימין שב להוביל

ג'ונסון לנתניהו בפגישה בלונדון: "המטרה שלנו – שתי מדינות"

האירוע החברתי והפתק הנסער: פרטים חדשים על מות בן העשר ביבנה

מפעל הייצור של תחליף החלב של נוטרילון
מפעל הייצור של תחליף החלב של נוטרילון | צילום: מתוך דף הפייסבוק של החברה ''נוטרישה''

הנושא מעורר חרדה אצל הורים רבים, הרשת סוערת ומוקד הפניות של החברה עמוס. "ראינו בעצם המון תגובות שמזדהות עם התחושה שלנו, עם ההרגשה שלנו, שיש איזשהו שינוי", אמר שחר עידן, אם לתינוקת בת ארבעה חודשים. "כולם פוחדים מחס וחלילה פרשת 'רמדיה' שהייתה בעבר שיקרה יקרה משבר דומה".

חברת "טבע", משווקת המוצר, וגם היצרנית "נוטרישה", מצהירות כי מלבד שינוי הלוגו והמעבר למפעל ייצור חדש בהולנד לא נעשה שום שינוי בתרכובת המזון, כפי שעודכנו הצרכנים. במשרד הבריאות אמרו כי "לא ידוע על בעיות שנתגלו במוצר, כל משלוח שמגיע ארצה נבדק ומשוחרר לשיווק רק לאחר קבלת תוצאות תקינות".