מרוסיה באהבה: הצצה למסיבת ה"נובי גוד" היוקרתית בישראל

חגיגות ערב השנה האזרחית החדשה של יוצאי ברית המועצות לשעבר צוברות פופולריות בשנים האחרונות, ומביאות את אווירת הכפור לישראל החמה: "חסר לנו שלג – שלפחות יהיה משהו מנצנץ בעיניים"

זמן צפייה: 10:40

מאות אלפי ישראלים יוצאי ברית המועצות לשעבר ציינו השבוע את ה"נובי גוד", חגיגות ערב השנה האזרחית החדשה שצוברות בשנים האחרונות פופולריות וחודרות למיינסטרים הישראלי. השנה ציינו את החג במסיבת ענק באולם ברמת גן, והחוגגים שילמו אלפי שקלים כדי לקחת חלק באירוע היוקרתי.

"עשיתי איפור, שיער וקניתי שמלה במיוחד", סיפרה ניקול רזניקוב, שהגיעה לאירוע לצד בן זוגה, סמיון גרפמן. "בשבילי זה כמו יום הולדת שני, אם לא יותר". וגרפמן הוסיף: "בשבילי זה כמו יום ההולדת!".

עוד בחדשות 13:

ברוכה הבאה 2020: כך קיבלו בישראל ובעולם את השנה החדשה

"המקור": כך התנהלה חקירת המשטרה בפרשת ההתעללות בילדים בי-ם

"הפוליטיקאים הגיעו לשלב של טרלול": גב האומה חוגגת עשור

חגיגות הנובי גוד ברמת גן
חגיגות הנובי גוד ברמת גן | צילום: חדשות 13

לאורך הערב הוגש לחוגגים תפריט מגוון, שעברו נרכשו כ-350 קילוגרמים של בשר וכמעט טון ירקות במאות אלפי שקלים. המנות שהוגשו כללו את מאכל הדגל של החג – סלט השובה, או "דג במעיל פרווה", דגים מעושנים וכמובן – קוויאר שיובא במיוחד מארצות הברית. "אנחנו שומרים את זה בצד שאף אחד לא יגע", סיפר אלחנן עוזרי, שף האירוע. "זה כמו כספת".

מפיק האירוע ראובן קים, מביא מדי שנה לישראל את אווירת החג והכפור לישראל החמה ויבשה – ופורט לא מעט על מיתרי הנוסטלגיה. "כשיצאת לשלג הראשון, אתה יודע מה יש מעל השלג? הברק הזה, הנוצץ", הוא נזכר. "זו הסיבה שהקישוט כל כך נוצץ, כי חסר לנו שלג – אז לפחות שיהיה משהו שינצנץ בעיניים".