"לא סיפרתי לאף אחד": מה עשה הישראלי שמצא רבע מיליון שקלים?

תושב הדרום בשנות ה-50 לחייו נתקל בחניון בתיק שבו היו 250 אלף שקלים במזומן. אחרי 24 שעות הוא הספיק לבזבז כמעט חצי מהסכום, בין היתר על כסף למתפללים. "זה היה כמו חלום - לא מציאותי"

זמן צפייה: 02:43

גבר בשנות ה-50 לחייו מאזור הדרום, אבא לעשרה ילדים, שמצא במזומן הגיע אתמול (שני) למערת המכפלה והחל לחלק בורקסים, שתייה קרה ושטרות במזומן למתפללים ולחיילים המוצבים שם. אחרי 24 שעות בלבד הוא הספיק לבזבז יותר ממאה אלף שקלים. לדבריו, "זה היה כמו חלום - לא מציאותי. לא סיפרתי כלום, לא לאשתי, לא למשפחה, לא לאף אחד, לא היו מאמינים לי".

"ראיתי שק על הרצפה. לא ידעתי מה זה. הסתכלתי עליו רגע אחד, לא  היה עליו שם ושמתי באוטו. באותו רגע לא ידעתי מה יש בפנים. אחרי כמה שעות, פתחתי, ראיתי שיש כסף, אז שמתי פתק בקניון על האבדה וחיכיתי, אבל לא התקשר אף אחד", סיפר ע'. "התקשרתי לפוסק הלכה שאמר 'אם לא יתקשרו אליך - זה שלך'".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מחקר המכון הביולוגי: 2 תרופות קיימות התגלו כיעילות נגד הנגיף

אוסטרליה מברכת על המשך הליך הסגרת מלכה לייפר: "מחויבים לצדק"

"קשר והכה בחגורה": מנהל בכת לב טהור הואשם בהתעללות בקטינים

תיק שבו 250 אלף שקלים
תיק שבו 250 אלף שקלים | צילום: חדשות 13

"אמרתי לעצמי שהגיע הזמן לתת למי שאין. הלכתי לחברון, למערת המכפלה, ושם נתתי לכל איש, אישה או אברך. נתתי לכל אחד מהם כסף בעבור תפילות על עם ישראל, לבריאות, נגד הקורונה. ביקשתי מהם שם שיתפללו ואני מוכן לשלם על זה ושימחתי שם כמה עשרות אברכים כשכל אחד קיבל ממני סכום. אחר כך ראיתי גדוד גולני שם, בעמדות, כל החיילים בעמדות הגבוהות, בכל מקום שראיתי, בקפיטריה, קניתי לכולם אוכל, בורקסים, סנדוויצ'ים, פחיות קולה קרות".

"אחרי זה חזרתי לעיר וקניתי כמה זוגות נעליים לילדים שלי ועשיתי קנייה בסופר להביא אוכל הביתה", אמר ע'. "אחר כך התקשר אליי סלב ואמר לי להגיע אליו, הוא לא רצה לדבר בטלפון. באתי אליו, חיכו איתו כמה אנשים גבוהים עם קעקועים וביקשו שאני אחזיר את הכסף".

על פי החשד, חילק ע' 108 אלף שקלים עד שאותר. אז גם גילה שהשק שמצא הכיל את הפדיון היומי של חברת "דן" בדרום שנפל בחניון במהלך העמסת הכסף על רכב. בסופו של דבר, נתפס הבחור. ע' החזיר את מה שנותר מהשלל ואתמול כבר נעצר לחקירה כשגם החוקרים מנסים להבין כעת איך להתמודד עם האיש שפיזר בנדיבות הרבה מאוד כסף לא שלו.