"המתנה שלנו לראש השנה": ילדי השנה החדשה שהפכו לסמל

מדי שנה, שעות ספורות לאחר כניסת החג, מתפרסמים צילומים של התינוקות הראשונים שנולדו בשנה העברית החדשה. "הברכה שלנו לעם ישראל – שירגישו את האווירה המשפחתית והחיבור שאנחנו מרגישים"

זמן צפייה: 06:20

אחד ממנהגי ראש השנה, לצד הרימון, הדבש והשופר הוא צילומי התינוקות הראשונים שנולדו בשנה החדשה. בכל שנה מתחרים בתי היולדות בכל הארץ על מנת לזכות בתואר "התינוק הראשון של השנה", וצילומים אלו מסמלים יותר מכל התחלות והזדמנויות חדשות.

"הייתה אווירה מאוד מיוחדת בבית היולדות ובבית החולים", נזכר אמנון רפאלי, שבתו דריה נולדה בראש השנה תשע"ז. "בערך סביב 18:00 יצאתי רגע החוצה וראיתי את כל הצוות יושב מסביב לשולחן, מרימים כוסית לכבוד השנה החדשה, וב-19:15 כבר הייתה הלידה".

עוד בחדשות 13:

"נפלא ללדת עם תחילת השנה": התינוקות הראשונים של שנת תש"ף

ראש השנה תש"ף: מיליוני ישראלים חגגו את בואה של השנה החדשה

ד''ר אופירה אזולאי וד''ר חזי פרסטר
ד''ר אופירה אזולאי וד''ר חזי פרסטר | צילום: חדשות 13

"לפני זה אנחנו היינו זוג, פתאום עכשיו אנחנו משפחה" הוסיף. "אבל אנחנו בכלל מסתכלים על הסיפור של עם ישראל בזמנים האלה ובתקופה הזו, ואותו השינוי שאנחנו מרגישים שהכניס אותנו לאווירה משפחתית ולתחושה של חיבור – זאת הברכה שלנו לעם ישראל".

ד"ר אופירה אזולאי וד"ר חזי פרסטר מכירים את מסדרונות בית החולים סורוקה מקרוב, אך בשנה שעברה הגיעו לבית החולים בנסיבות אחרות לגמרי. "הייתי אמורה ללדת באותו בוקר אבל לא הרגשתי שאני עומדת ללדת", סיפרה אזולאי. "קיוויתי נורא שהיא תיוולד אחרי החג כי הילדים נורא התרגשו לקראת ארוחת החג. שירה נולדה בערב החג והיא המתנה של כולנו לראש השנה".