הדרת נשים ברמת גן: הוזמנה לשיר עם נתן גושן - והורדה מהבמה

נערה בת 15 עלתה לבמה בהופעת יום העצמאות בשכונת עמידר ברמת גן. לפתע, הפסיקה המוזיקה והזמר התנצל, ואמר שאינה יכולה לשיר איתו. ראש העיר כרמל שאמה הכהן: "המקרה יתחוקר והמסקנות יפורסמו"

הופעה של נתן גושן בה הורדה מעריצה מהבמה | צילום: פייסבוק

נערה בת 15 התבקשה להפסיק לשיר ולרדת מהבמה בעת הופעת ערב יום העצמאות של הזמר נתן גושן לפני יומיים (רביעי) בשכונת עמידר שברמת גן.זאת, לאחר שהזמין אותה להופיע עימו. על פי תגובות רבות ברחבי הרשת, היא נאלצה לרדת מהבמה משום שאסרו על שירת נשים במקום.

האירוע עורר סערה בפייסבוק בימים האחרונים, שם תואר כי להקתו של גושן החלה לנגן שיר שהנערה בחרה, ומיד הפסיקה. לאחר מספר רגעי שקט, התנצל גושן ומסר לקהל כי היא לא תוכל לשיר עימו. ראש העיר כרמל שאמה הכהן: "המקרה יתוחקר והמסקנות יפורסמו". בכמה מהפוסטים נכתב כי חבר מועצת העיר מטעם ש"ס זוהר ישרים ניהל את הבמה מקרוב ואחראי על הדרתה של הנערה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

ועדת הבחירות: איסור הצגת פוליטיקאיות בשלטי חוצות - אפליה

"הגופות נערמות": שבע נשים נרצחו על רקע מגדרי מתחילת 2019

צו מניעה נגד יוזמת טראמפ: מרפאות ימשיכו להפנות נשים להפלות

ראש העיר רמת גן מסר: "אין עיר שהסיכון בה להדרה או פגיעה אחרת בנשים נמוך יותר מאשר ברמת גן, ואין עוד עיר שתגיב בנחישות ובעוצמה לכל אירוע כזה יותר מעירנו. המקרה יתוחקר והמסקנות יפורסמו לציבור. כבר במהלך טיסתי הבוקר ללונדון, הסמכתי את ממלא מקומי ליעד אילני לבדוק לעומק את העובדות ולהביא בפני המלצות. במהלך הטיסה אף התכתבתי עם מספר עדים ישירים וחלק מהאחראים על הבמה". נוסף לכך, אמר: "בנושאים רגישים כאלה, חריצת דין בלי בירור העובדות ורק על סמך פוסטים, היא דבר שעלול להוביל לידי טעות".

כרמל שאמה הכהן. ארכיון
כרמל שאמה הכהן. ארכיון | צילום: נועה גרייבסקי

עו"ד חיה מנע, חברת מועצת העיר רמת גן הוסיפה: "מי שמכיר אותי, מודע היטב לתפיסת עולמי בנוגע לזכויות והדרת נשים. עם זאת, מאחר ולא הייתי באזור הבמה בזמן האירוע ויש גרסאות שונות, שלא התקיים בהפרדה והשתתפו בו ילדות ונערות שהופיעו כחלק מתוכנית הערב, ביקשתי שהנושא ייבדק".

הזמרת איה כורם התייחסה אף היא למקרה בעמוד הטוויטר שלה: "עסקנים הורידו מהבמה נערה שעלתה לשיר עם נתן גושן, אני לא רוצה לרדת עליו יותר מדי - זה קשה מאוד לקבל כאלה החלטות מורכבות בהפתעה ובלחץ. בעתיד, הנה מה שאני מצפה לו מכל גבר: רד גם אתה, או תן לה לשיר. מה כבר יעשו לך?" עוד הוסיפה: "מוזיקה היא הצורה הפופולרית ביותר לספר סיפור. אם נקבל רק זווית גברית, נראה את העולם דרך המשקפיים האלה. אם לא נשמע נשים אחרות, לא נדע שלסיפור שלנו יש ערך".