"עדיין מעכלת": היום הראשון של נעמה יששכר בביתה

הצעירה הישראלית שוחררה מהכלא הרוסי חזרה לחיק משפחתה רק אמש, וכעת היא מנסה להתרגל לחייה החדשים - לחופש ולתשומת הלב של העיתונאים והציבור. "היא בחורה חזקה, ותעבור גם את זה"

זמן צפייה: 02:34

אחרי לילה ראשון בבית, בתום עשרה חודשים בכלא הרוסי, נעמה יששכר מנסה להתרגל לחייה החדשים, לחופש ולתשומת הלב. המשפחה מנסה לגונן עליה משאלות העיתונאים שלא מרפים, וחושפת אותה לאט לאט גם לביקורת הציבורית שהתעוררה בעקבות המבצע להחזרתה.

ליעד גולד, אחותה של נעמה, אמרה היום (שישי) כי "אנחנו שומרים עליה. היא עוד לא פתחה את הטלפון, לא את הפייסבוק או את האינסטגרם". "היא עדיין מעכלת", הוסיפה ליעד, "אני רואה על הפנים שלה שמאוד מוזר לה להיות בבית, מאוד מוזר לה להיות חופשיה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו בפגישה עם נעמה יששכר ואמה בשדה התעופה במוסקבה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו בפגישה עם נעמה יששכר ואמה בשדה התעופה במוסקבה | צילום: קובי גדעון לע''מ

רק אתמול בבוקר נעמה עדיין הייתה בתא הכלא במוסקבה, ואז החלה יממה מטורפת – השחרור, האיחוד עם אימה, הטיסה ארצה במטוסו של ראש הממשלה וקבלת הפנים החמה בישראל. עכשיו, נעמה מבקשת קצת שקט כדי להתאקלם חזרה לחייה, כאן. "היא בחורה מאוד חזקה, וגם את זה היא תעבור", אמרה ליעד. "היא עברה המון דברים קשים בעשרת החודשים האחרונים, אז כרגע ממש חשוב לה להיות עם המשפחה ולהיות לבד".

כאמור, אמש נעמה השתחררה לחופשי, וחזרה לישראל במטוסו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בשיחה לחדשות 13 לאחר הנחיתה, נעמה אמרה: "תודה לכולם על כול התמיכה. אני עדיין בשוק מכול הסיטואציה". מוקדם יותר היום, כזכור, נעמה שוחררה מהכלא הרוסי בתום עשרה חודשי מאסר, לאחר שהנשיא ולדימיר פוטין העניק לה חנינה משבע שנות מאסר וחצי.

נעמה יששכר בדרך הביתה- לישראל
נעמה יששכר בדרך הביתה | צילום: חדשות 13

לאחר שחזרו לארץ, ראש הממשלה נתניהו הסביר מדוע התערב באופן חריג בפרשת נעמה יששכר, ואמר כי לפרשה היה פוטנציאל לפגוע ביחסים האסטרטגיים עם רוסיה. "טיפחנו את היחסים עם רוסיה בין השאר כדי למנוע התנגשות צבאית בסוריה", אמר נתניהו. "הנושא של נעמה יששכר אם לא היה נפתר היה עלול להעיב על כל מערכת היחסים ולפגוע באינטרסים של ישראל".

בסביבת ראש הממשלה הוסיפו כי מעורבותו של נתניהו ויועציו בפרשה נבעה מכך שבניגוד למקרים אחרים של ישראלים שעצורים בחו"ל, במקרה הזה הייתה למדינה אחריות על גורלה של הצעירה בגלל נושאים אחרים שקשורים ליחסי ישראל-רוסיה ובראשם הסגרת ההאקר הרוסי בורקוב לארצות הברית.